MEB, mülakat sonuçlarını açıklamasına karşın sıralamaları paylaşmadı

Tek çözümün KPSS puanına göre atama yapmak olduğunu söyleyen eğitimci Özgür Bozdoğan, “Sıralama olmadan mülakat sonuçları anlamlı olmaz. Sıralamalar mutlaka açıklanmalı. Bu süreci MEB yönetemedi. Açıklanan mülakat sonuçlarına göre öğretmen ataması yapılması adaletli ve eşit olmayacaktır” vurgusu yaptı.

Taylan Gülkanat

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Danıştay’ın mülakat kararını bekledikleri için 20 bin öğretmen atanmasına ilişkin mülakat sonuçlarının açıklanmadığını duyurmuş, sonrasında mülakat sonuçları e-Devlet üzerinden ulaşıma açılmıştı. Ancak kısa bir süre sonra sistem kullanıcılara kapatılmıştı. MEB, Tekin’in, “Açıklamak için Danıştay'ın kararını bekliyoruz” dediği mülakat sonuçlarını Danıştay kararı gelmeden, önceki gece saat 22.00’de açıkladı. Bakanlık, sonuçları açıklamasına karşın sıralamaları paylaşmadı. Bu durum da eğitimcilerin tepkisine neden oldu. Öğretmen adaylarının 63 gündür bekletilildiğini ifade eden Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay, “MEB, eğitim politikalarında tutarsızlığı adeta bir ilke haline getirmiştir. Sonuçların 22.00’de açıklanması bakanlığın süreci ne denli keyfi yönettiğini açıkça göstermektedir” dedi.

‘NİYETLERİ SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİĞİ KALICI YAPMAK’

Bakan Tekin’in, öğretmen adaylarını belirsizlik içinde bıraktığını, öğrencileri de öğretmensiz bıraktığını vurgulayan Özbay, “Görüyoruz ki, Danıştay kararı olmadan da sonuçları açıklamak mümkündü. Bu durum, bakanlığın süreç boyunca öğretmenlerimizi oyaladığını ve kamuoyuna yanıltıcı açıklamalarda bulunduğunu kanıtlıyor. Yönetmelik değişiklikleri ve ‘Danıştay kararı’ bahanesi, asıl niyetin sözleşmeli öğretmenliği kalıcı bir iş modeli haline getirmek olduğunu gözler önüne seriyor. Bakanlık, öğretmen ihtiyacını kalıcı kadrolarla değil, güvencesiz sözleşmeli öğretmenlerle kapatmaya çalışarak eğitim sistemimize büyük zarar vermektedir. Eğitimin temeli olan öğretmenlik mesleğini, güvencesiz ve belirsiz koşullara sürüklemek, öğretmenlerimizin de öğrencilerimizin de geleceğini ipotek altına almak anlamına gelir” diye konuştu.

‘ŞEFFAFLIK İLKESİNE AÇIKÇA AYKIRI’

Bakanlığın sıralamaları paylaşmamasını da değerlendiren Özbay, “ Bu, şeffaflık ilkesine açıkça aykırıdır ve sürecin adil yürütülüp, yürütülmediği konusunda kamuoyundaki şüpheleri artırmaktadır. Bakanlık, öğretmen adaylarının sıralamalarını derhal açıklamalı” ifadelerini kullandı. Tek çözümün KPSS puanına göre atama yapmak olduğunu söyleyen eğitimci Özgür Bozdoğan, “Sıralama olmadan mülakat sonuçları anlamlı olmaz. Sıralamalar mutlaka açıklanmalı. Bu süreci MEB yönetemedi. Açıklanan mülakat sonuçlarına göre öğretmen ataması yapılması adaletli ve eşit olmayacaktır” dedi. Anadolu Eğitim Sen Genel Başkanı Alper Ögretici ise, “Öğretmenler tercihlerini neye göre yapacak? Sıralamanın olmadığı yerde puanın bir önemi olmaz. Danıştay bahanesi ile aylardır bekletilen öğretmenlerimizin sıralamaları bir an önce açıklanmalıdır. Tekrar söylüyoruz, mülakat haksızlıktır, adaletsizliktir” diye konuştu. Bakan Tekin’i ‘Eğitimde kaosun nedeni’ olmakla suçlayan Hürriyetçi Eğitim Sen Genel Başkanı Levent Kuruoğlu da “Tekin, mülakatlarda adaletsizliğin bilerek, isteyerek planlayıcısıdır. Öğrenciye, öğretmene, veliye, velhasıl millete eziyettir. İstifa etmesi ülkenin geleceği için hayırlı olacaktır” dedi.

‘TAMAMEN KALDIRILMALI’

Mülakatlara Eğitim Sen’den yapılan açıklamada ise şu ifadeler yer aldı: 

“MEB’in mülakat sonuçlarını açıklamasının ardından yayınlanan takvim ve atama usullerinde de fazlasıyla belirsizlik ve sorun görülmektedir. Sözleşmeli Öğretmenlik Tercih ve Atama Kılavuzu’nda kontenjanlar için esas olan sıralamalar açıklanmamıştır. Adaylar ne zaman göreve başlayacağını belirleyememekteyken bu durumun birçok aksaklığa neden olacağı ortadadır. Diğer yandan arşiv araştırması ve güvenlik soruşturmalarının valilikler tarafından siyasi tercihler yapılmasına kapı araladığı ve hak kayıplarına yol açtığı bilinmektedir. İktidarın kadrolaşma aracı haline gelen ve liyakatsizliği olağanlaştıran mülakatların tamamen kaldırılmasını talep ediyoruz. İlk etapta kadrolu 150 bin öğretmen ataması gerçekleştirilmelidir.”