Covid-19 sonrası eğitimde dijital dönüşüm zorunluluk haline geldi
Covid-19 süreci eğitimde başta öğrencilerin öğretmenlerin ve velilerin e-öğrenme sürecini geliştirmesini gerekli kıldı. Erasmus + kapsamında yürütülen “Supporting Parents in Covid Times” “Covid Zamanlarında Ebeveynleri Desteklemek” isimli projenin Türkiye'deki ortağı Gölbaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü oldu.
cumhuriyet.com.trAralık 2019 yılında hayatımıza giren Covid-19 pandemisi birçok ülkede olduğu gibi Türkiye'de de eğitimin dijitalleşmesinin hız kazanmasına neden oldu. Bu kapsamda Erasmus + tarafından “Covid Zamanlarında Ebeveynleri Desteklemek” isimli projenin Türkiye'deki ortağı Gölbaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü oldu.
Projeye konu olan Educov sistemiyle, ebeveynlerin ve öğretmenlerin, çocukların dijital eğitimini desteklemelerini sağlayarak İlkokul ve ortaokul olmak üzere toplam 644 öğrencinin ve velinin gerekli becerileri edinmelerini sağlandı.
"TEKNOLOJİK DONANIMA SAHİP OLMAK ZORUNLULUK HALİNE GELMİŞTİR"
Projenin Final Konferansı Perşembe günü Ankara Gölbaşı Mogan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi toplantı salonunda yapıldı. Final konferansında konuşan Gölbaşı İlçe Milli Eğitim Müdürü Serap Yılmaz, “Dijitalleşen dünyada çağın gereksinimlerine ayak uyduran çocuk ve genç neslimiz için teknolojik öğrenme araçlarını öğrenmek ve biz eğitimciler açısından bu teknolojik donanıma sahip olmak zorunluluk haline gelmiştir. Yakın zamanda yaşadığımız ve etkilerini dünyada olduğu gibi ülkemizde ve ilçemizde hissettiğimiz Covid-19 salgını da genç nesli, okulları ve eğitimi aniden dijital dönüşüme girmeye zorlamıştır. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak hazırlanan “Covid Zamanlarında Ebeveynleri Destelemek” projemizdeki genel amacımız, ebeveynlerin evde e- öğrenim sürecini anlamaları ve çocuklarını evde destekleyebilmeleri için gerekli becerileri edinmelerine yardımcı olmaktır. Educov ekibi, ebeveynlere çocuklarını evde eğitme konusunda destek olmak için tasarlanmış bir eğitim programı olup grafik tasarım, web tasarımı gibi çeşitli beceriler yoluyla dijital beceriler, pedagojik beceriler, zaman yönetimi, stres yönetimi ve iletişim becerileri kazandırma konularını kapsamaktadır” diye konuştu.
EBEVEYNLERE DESTEK İÇİN ÖĞRETMENLER DE DESTEKLENDİ
Projeyle ilgili diğer ayrıntılar ise şu şekilde:
Öğretmenler, velilerin daha iyi şekilde eğitebilmesini sağlamak için farklı teknik ve araçlar öğrendi. Öğretmenlerin, EduCOV eğitim programını kullanarak ebeveynleri çocuklarının eğitimine dahil etmelerine yardımcı olmasına, Bir LTTA'da test edilmiş, kolayca uyarlanabilir ve erişilebilir bir eğitim programın uygulanmasına ve öğretmenlerin ebeveynleri daha iyi destekleyebilmeleri için tüm araçlar, alıştırmalar ve gerçek yaşam deneyimiyle kapsamlı bir eğitim metodolojisi kullanarak eğitilmelerine katkıda bulunmuştur.
PİLOT PROJEYi TÜRKİYE’DE ANKARA GÖLBAŞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TEMSİL ETTİ
Tüm ortaklar, toplam 210 öğretmeni hedefleyen Pilot Öğretmen Eğitiminin kendi ülkelerinde uygulanmasından sorumlu oldu. Eğitim, Bosna Hersek'deki LTT'ye katılan ve geliştirilmiş EDUCOV metodolojisi kullanılarak eğitilmiş ülke destekçileri tarafından verildi.
Ebeveynler ve öğretmenler için atölye çalışmaları ve çeşitli eğitim programları aracılığıyla SSW Collegium Balticum, Polonya; Smart Idea, Slovenya; Vrijeme Yayınevi, Bosna Hersek; JumpinHub - İnovasyon ve Girişimcilik Derneği, Portekiz; Ragina Eğitim Merkezi Ltd, Bulgaristan, Gölbaşı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Türkiye; Sky Ltd Dil Okulu Kovid dönemlerinde ebeveynlerin ihtiyaç duyduğu desteği sağlamak için sunulan Educov projesi, çevrimiçi öğretim sırasında ebeveynleri ve öğretmenleri desteklemek için oluşturuldu.
KOVİD, EĞİTİMDE DİJİTAL ATILIM YAPMAYI ZORUNLU KILDI
COVİD-19 salgını, çocukların ilköğretiminde yalnızca çocuklar ve öğretmenleri için değil ebeveynler için de önemli ayarlamalar gerektiren dikkate değer bir dijital atılım yapmaya zorladı. Covid-19 salgını ile birlikte artan Bilişim Teknolojileri, kullanım becerileri desteklenerek ebeveynlere dijital eğitimle ilgili eğitici videolar, makaleler, raporlar ve kılavuzlar gibi ek materyaller sağladı. Tüm ortaklar, toplam 315 hedefleyen Pilot Ebeveyn Eğitiminin kendi ülkelerinde uygulanmasından sorumlu oldu. LTT sürecinde denenmiş olan metodoloji ve öğretmen eğitiminde edinilen bilgiler kullanılarak eğitmenler, velilerin edinmeleri gereken ICT , pedagojik ve iletişim becerilerinin yanı sıra zaman ve stres yönetimine dair eğitimleri , geliştirilen modüller üzerinden farklı araç ve teknikler kullanarak verdi.