Lenovo Türkiye, sektördeki pazar liderliğini sürdürdü
Teknoloji devi Lenovo’nun açıkladığı 2023 yılına dair sonuçlara göre Lenovo’nun Türkiye bilgisayar pazarındaki liderliği 2023 yılında da yüzde 20.2 pazar payıyla sürdü. Lenovo, Türkiye’de bu şekilde üst üste 4. yılı pazar lideri olarak kapattı. Lenovo’nun Türkiye bilgisayar pazarında büyük kurumsal müşteri segmentindeki pazar payı yüzde 33.2, dizüstü bilgisayar segmentindeki pazar payı yüzde 22, tüketici segmetindeki pazar payı ise yüzde 15.1 olarak gerçekleşti. 2024 yılında yapay zeka konusundaki liderlik çalışmalarına hız vermeyi hedefleyen Lenovo, hem globalde hem de Türkiye’de yapay zeka çağının sağladığı önemli büyüme fırsatlarını değerlendiriyor.
cumhuriyet.com.trLenovo, düzenlediği basın toplantısıyla globalde ve Türkiye’de 2023 yılına dair sonuçları ve 2024 yılına dair hedefleri kamuoyuyla paylaştı.
Lenovo’nun açıkladığı global üçüncü çeyrek sonuçlarına göre, grubun cirosu önceki yıla göre yüzde 3 artışla 15,7 milyar dolara yükseldi. Grubun kârlılığı ise üst üste ikinci kez bir önceki çeyreğe göre arttı.
Net gelir, Hong Kong Finansal Raporlama Standartları dışı (HKFRS dışı) bazda[1] 357 milyon dolar olurken net gelir marjı önceki çeyreğe göre yüzde 0,4 artarak yüzde 2,3 oldu.
Grubun çeşitlendirilmiş büyüme etkenleri güçlü performans sağlamaya devam ederken, bilgisayar dışı işletmelerin cirosu, bir önceki yıla göre 1,3 puan artışla Grup cirosunun yüzde 42'sini oluşturdu.
ÜST ÜSTE 4 YILI PAZAR LİDERİ OLARAK KAPATTI
Lenovo’nun Türkiye bilgisayar pazarındaki liderliği IDC verilerine göre 2023 yılında da devam etti. Lenovo’nun Türkiye bilgisayar pazarındaki pazar payı yüzde 20.2 oldu. Bu sonuçla Lenovo Türkiye, üst üste 4. yılı pazar lideri olarak kapatmış oldu.
Lenovo’nun Türkiye bilgisayar pazarındaki birincilikleri, büyük kurumsal müşteri segmentinde yüzde 33.2, dizüstü bilgisayar segmentinde yüzde 22, tüketici segmentinde yüzde 15.1 oranları ile gerçekleşti.
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu
Sonuçlara dair konuşan Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, şunları söyledi:
"2023 yılında Lenovo olarak hem temel faaliyetlerimizin esnekliği, hem de hizmet odaklı dönüşümün etkinliğiyle vaatlerimizi yerine getirdik ve önceki yıla göre globalde ciromuzu artırmaya devam ettik. Diğer yandan Türkiye’de de bilgisayar pazarındaki liderliğimizi 4. yıla taşımanın büyük gururunu yaşıyoruz. Geleceğe baktığımızda ise, yapay zeka inovasyonuna olan bağlılığımız, cepten buluta bilgi işlem kabiliyetlerimiz, akıllı cihazlar, akıllı altyapı, akıllı çözümler ve hizmetlerden oluşan geniş portföyümüz ve yapay zeka alanındaki diğer önemli liderlerle iş birliğimiz, yapay zeka konusundaki muazzam fırsatları yakalamak için iyi bir konumda olmamızı sağlayacak."
Türkiye’nin dijital dönüşümle kalkınması ve dijitalleşmesine dair önerilerini de açıklayan Hantaloğlu, şu ifadeleri kullandı:
“KOBİ’lerimizin dijital dönüşümlerini tamamlaması gerekiyor. KOBİ’lerimiz Türkiye’de toplam işletmelerin yüzde 99.8’ini, toplam istihdamın yüzde 76.7’sini, yatırımların yüzde 38’ini, katma değerin yüzde 26.5’ini, ihracatın yüzde 10’unu oluşturuyor. Yüksek teknolojinin iş ve kullanım modellerinin oluşması yatırım ve altyapı gerektiriyor. Yüksek teknoloji içeren iş modellerinin beklenen hızda katma değere dönüştürülmesi diğer bir öncelik olmalı. 5G, WiFi 6, yüksek hızda internet, fiber optik kablolar gibi konular oldukça kritik önem taşıyor. Dijital girişimlerdeki potansiyele ulaşmak ve küresel pazarda rekabet gücünü artırmak için gerekli fon ve ekosistem desteğinin sağlanması da elzem bir konu. Dijital dönüşüm ve teknoloji atılımının ihtiyaç duyduğu yetkinliğe sahip iş gücü ve inovasyon kültürü istenen ölçüde sağlanması gerekiyor.”
YAPAY ZEKA LİDERLİĞİNE HIZ VERMEYİ HEDEFLİYOR
Lenovo diğer yandan, hem globalde hem de Türkiye’de yapay zeka çağının sağladığı önemli büyüme fırsatlarını değerlendiriyor. Özellikle gelişen hibrid yapay zeka trendi, kullanıcıların daha fazla yaratıcılık ve üretkenlik için tasarlanmış cihazlara ihtiyaç duymasıyla sektörde yenilenme döngüsünü teşvik edecek bir trend olan yapay zeka bilgisayar talebini doğrudan artırıyor. Hibrid yapay zeka, cihazların yanı sıra hibrid altyapı ve yapay zeka temelli uygulamalara, çözümlere ve danışmanlık, tasarım, geliştirme ve bakım gibi hizmetlere olan talebi artırarak, birden fazla müşteri grubunda büyümeyi destekliyor.
Lenovo’nun yapay zeka çağındaki benzersiz konumunu daha da güçlendirmek için inovasyon yatırım taahhütlerini sürdürdüğünden bahseden Hantaloğlu, bu konuda ise şöyle konuştu:
“Lenovo olarak Ar-Ge ekibini büyüterek Grup çalışan sayısının yüzde 25'inin üstüne çıkardık. Lenovo'nun Ar-Ge giderlerinin ciroya oranı, mali yılın tamamında tüm zamanların en yüksek düzeyine ulaşma yolunda ilerliyor. Yapay zeka destekli, yapay zekaya hazır ve yapay zeka için optimize edilmiş cihaz, altyapı, çözüm ve hizmet portföyüyle devam eden bu yatırımlarımız, Lenovo'nun "Herkes için Yapay Zeka" vizyonunun temelini oluşturuyor. Lenovo global düzeyde önümüzdeki yıl Yapay Zeka’ya yönelik 1 milyar Dolar yatırım yapmayı planlıyor. Yapay Zeka yaklaşımımız, bireylerin ve işletmelerin yaşam ve çalışma biçimini değiştirirken Grubun gelecekteki sürdürülebilir büyümesini destekleyecek.”
Grubun yakın zamanda duyurduğu yapay zeka çalışmaları arasında, Lenovo'nun yüksek performanslı veri bilimi iş istasyonlarının yapay zeka geliştirme ve dağıtım süreçlerini hızlandırmaya yönelik olarak Anaconda ile işbirliği, yıllık CES fuarında duyurulan yapay zeka destekli cihazlar ve çözümler, yeni ThinkAgile hiper yakınlaştırılmış çözümler ve ThinkSystem sunucularıyla yapay zekaya yönelik hibrid bulut platformunun genişletilmesi ve yeni kullanıma sunulan hizmet olarak siber esneklik (CRaaS) çözümleri yer alıyor.