YGS'de analiz ve paragrafa dikkat
YGS'de sık yapılan hatalar benzerik gösteriyor. Yanlış yapmamak için soryu doğru kavramak gerek.
Fen Bilimleri Deshane Rehberlik Koordinatörü Cihan Yeşilyurt, YGS’de sık yapılan hatalar konusunda adaylara uyarılarda bulundu.
Matematik: Özellikle soru analiz sentez düzeyindeyse ne yapacağını bilemeyen öğrenci hata yapmaya başlar ve sonra gelen sorularda bu durum devam eder. Bunun dışındaki bazı hatalar aritmetiksel işlem hatalarıdır.
Geometri: Soruyu üstün körü okuyup çözmeye geçmek hata yapmaya neden olur.
Türkçe: En çok anlam sorularında hata yapılıyor. Anlam soruları paragraf, sözcükte anlam ve cümlede anlamdan oluşuyor. Anlam soruları uzun paragraflardan oluştuğu için iyi konsantre olayı gerektirir.
Fizik: Fizik soruları genel olarak lise müfredatını tam anlamıyla kapsayan bilgi sorularından oluşur. Dolayısı ile hangi bilgiyi unuttuğunuzu bulup çıkarmanız gerekiyor.
Biyoloji: Birden fazla konuya ait bilgiyi içeren sorular ve grafik yorumlama soruları genellikle hata yapılan soru türleridir. Biyolojinin her konusundan üniversite sınavında soru gelebilir.
Tarih: Öğrencinin kavram bilgisi eksik olduğunda bu tarz sorularda daha çok hata yapılıyor. Öğrencilerin özellikle İnkılap Tarihi konularını gözden geçirmesi başarısını artıracaktır.
Coğrafya: Öğrenciler en çok hatayı yer kavramı ile ilgili sorularda yapıyor. Türkiye ve dünyadaki önemli yerlerin nerede olduğunu bilmiyorlar. Özellikle grafik veya tablo sorularında üstte verilen bilgiyi okumadan soruyu çözmeye çalışıyorlar.
Kimya: Sınav şartları içinde öğrencinin hata yaptığı soru türü değişse de, bilgiyi yorumlama ve bilgi aktarımı yapma konusunda hata oranı artmaktadır.
SorularI okurken... * Fazla güven dikkat eksikliği doğurabilir. Onun için her soru ciddiye alınmalı. * Sınav taktik ve stratejisi oluşturulmalı, örneğin bir soruda gereğinden fazla zaman harcanmamalı. * Soruyu doğru okumamaktan kaynaklanan hatalar çoğunlukta. Soruyu yarısına kadar okumak yapılan hatalardan bir diğeri. Öğrenci soruyu okuduktan sonra bir saniye durmalı ve işlemi sakin yapmalı. * Sınavda her sorunun bağımsız düşünülmesi, çözülemeyen bir sorunun çelişkisinin diğer sorulara yansıtılmaması gerekir. Soruda sorulan ana bilgi doğru algılanmalı ve bu yönde cevap aranmalıdır. Sorudaki uzak çeldiriciler elenmeli, yakın şıklar arasında kıyas yapılmalıdır. * Öğrenciler sorunun kendisinden ne istediğini iyi anlamalıdır. İlk seçeneklerin cevap olduğundan emin olsa bile diğer seçenekleri mutlaka gözden geçirmelidir. O konu hakkında bilgi sahibi olsa bile kendini sadece paragrafta verilen bilgilerle sınırlı tutmalıdır. |
En Çok Okunan Haberler
- Erdoğan belayı satın aldı
- Protesto eden yurttaşlara polis müdahalesi!
- ‘Kar leoparı’ neden cezaevinde
- Ünlü kebapçının kardeşi 20. kattan aşağı düştü!
- Kayyum belediyeyi kapattı!
- Trabzonspor'da ayrılık!
- Elazığspor'dan maça çıkmama kararı!
- Ali Koç'tan çok sert Kayserispor açıklaması!
- Al Nassr'dan Talisca açıklaması!
- Yetki kısıtlayan teklif komisyondan geçti