Serbest tarifeye geçilmeli

Ekonomik durgunluğa dikkat çeken şirket yöneticileri, ayrıca özellikli zorunlu trafik sigortasında serbest tarifeye dönülmesini talep ediyor.

Serbest tarifeye geçilmeli
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 18.02.2019 - 23:07

Sigorta sektörü, 2018’i hayatdışında yüzde 20 artışla 47.7 milyar liralık prim üretimiyle kapattı. Ancak ekonomik büyümedeki sorunlar, yükselen enflasyona paralel artan maliyetler sektörü etkiledi. Bu etkinin 2019’da daha da belirginleşmesi bekleniyor. Yine de, bu yıl için prim üretiminde yüzde 15-20 artış bekleniyor.

Kriz dönemlerinde sektörün daha derin etki aldığını belirten Allianz Türkiye Üst Yöneticisi Tolga Gürkan, bu açıdan 2018 için özellikle sağlık ve trafikteki maliyet baskısına dikkat çekti. Döviz nedeniyle artan yedek parça fiyatlarının en çok kaskoyu etkilediğin söyleyen Gürkan, tavan fiyat uygulamasıyla trafik branşının da reel anlamda daraldığını hatırlattı. Sorunlarla ilgili konuşan Gürkan, regülasyonlara dikkat çekti:
“Kimi zaman istisnai olarak değerlendirebileceğimiz uygulamalar yaşıyoruz. Bunun bir örneği, sektörümüzde trafik sigortalarındaki tavan fiyat uygulaması. Sektör adına temennimiz, ‘serbest tarife sistemine’ dönülmesi yönündedir.” Allianz Türkiye olarak, yeni yılda liderliklerini sürdürmek istediklerini de açıklayan Gürkan, prim artış tahminlerinin yüzde 15-20 olduğunu söyledi. Müşteri odaklı yaklaşımla ulaşılan 6 milyona yakın müşteri sayısı da korunacak.

Durgunluk ve seçim
HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu ise bu yıl, devam eden ekonomik durgunluk ve mart sonunda yapılacak yerel seçimlerin etkisiyle sigorta sektörünün yıla daha yavaş başlayacağını hatırlatarak “Seçimlerden sonra daha bir hareketlilik başlayacağın umut ediyoruz. Özellikle oto sigortalarında büyüme oto dışına göre 2018’deki gibi bir miktar daha düşük olabilir. Şirketler bu yıl daha durgun geçecek bir ortamda özellikle verimlilik alanlarına daha fazla zaman ayıracaklardır” dedi.

‘Ekonomideki yeri güçleniyor’

HDI Sigorta Genel Müdürü Hancıoğlu’na göre, 2018’de sektör nominal büyümesini sürdürdü ama reel olarak geriledi. Buna karşın Hancıoğlu, sonuçların sigorta sektörünün ekonomideki yerinin güçlendiğinin, müşterilerin sigortaya daha çok ihtiyaç duyduklarını anladıklarının önemli bir göstergesi olduğunu söyledi.
Şirket olarak geçen yıl yüzde 26 büyüdüklerini de açıklayan Hancıoğlu, 2019’da da hem sektörün hem enflasyonun üzerinde büyümek istediklerini belirtti.

Tavan fiyat revize edilsin

Enflasyona göre hayatdışının reel anlamda büyümediğini hatırlatan Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, sektörün maliyet artışlarını primlere yansıtamadığını söyledi. Erdoğan, “Bu da sektörün hasar prim oranlarında ve teknik sonuçlarında önemli bozulmalara yol açtı. Önümüzdeki dönemde, kasko tarafındaki tarifelerimizi mutlaka gözden geçirmemiz gerekiyor. Trafikte ise tavan fiyatların hasar maliyetleri ve enflasyon gözetilerek revize edilmesi gerekiyor” dedi.
Büyüme yavaşladığında en çok etkilenen sektörlerden birinin sigorta olduğunu belirten Genel Müdür Erdoğan, bu yıl da reel büyüme beklemiyor. Ayrıca şirketinin yeni yıl hedeflerini açıklayan Erdoğan, 2018’de trafik hariç yüzde 1.9’a yükselen pazar paylarını artırmak istediklerini söyledi.

Ayhan: Temel sorun tanıtım

En temel sorununun tanıtım olduğunu vurgulayan Generali Sigorta Başkanı Mine Ayhan, bilinirliği artıracak çalışmaların gelişime katkı vereceğini belirtti. Teknik konularda yaşanan sorunlarla ilgili otorite ile bir konsensus olduğunu anlatan Ayhan şöyle devam etti: 
“Zorunlu trafik sigortasının genel şartlarıyla ilgili değişikliklerin yakında açıklanmasını bekliyoruz. Bu yıl özellikle KOBİ’lerin ihtiyaçlarına dönük sigortalarda hareketlilik bekliyorum. Bu kesim için alacak sigortası önemli olacak.”

 

 

Araç ve konut satışındaki gerileme nedeniyle bu yıl sektörün temel büyüme dinamiğinin fiyat artışı olmasını beklediklerini söyleyen Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, sektörün de sadece hasar ödeyen, hasar anında hatırlanan konumdan çıkması gerektiğini vurguladı. Gülen “İstatistiklerimiz kişilerin araçlarıyla 4 yılda bir kez kaza yaptığını gösteriyor. Bu da sigortalı tarafında ‘4 yıl boyunca bir menfaat elde etmeden ödeme yapmak’ olarak algılanıyor. Sigortayı hasar oluşmasa bile hizmet alınabilecek bir ürün haline getirmeliyiz.”
Ayrıca sektörün, potansiyel nedeniyle KOBİ’lere yoğunlaşmasını öneren Gülen, şirketinin de geçen yıl yüzde 30 büyüdüğünü, “tamamlayıcı trafik” gibi müşteri odaklı ürünlere devam edeceklerini söyledi.

Otomatik BES için özel giriş sistemi

Bireysel emeklilik sistemine (BES) otomatik katılıma (Otomatik BES) ilişkin tüm süreçleri kolaylaştırmak ve hızlandırmak için yola çıkan Anadolu Hayat Emeklilik’in, birkaç dakika içinde giriş işlemlerinin yapılabildiği “Online Otomatik Katılım” sayfasını kurumların, serbest muhasebeci ve mali müşavirlerin hizmetine sunduğu açıklandı.
Yeni yılla birlikte 5-9 çalışanı olan şirketlerin de sisteme alınmaya başladığını hatırlatan Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü M. Uğur Erkan şöyle devam etti: “300 bin dolayında kurum sisteme dahil oluyor. Bu kurumlar için süreçlerini hızlı ve verimli yönetmenin en öncelikli konular arasında olduğunun bilincindeyiz. Bu nedenle iş ortaklarımızın otomatik katılım için harcayacakları eforu en aza indirmeyi hedefliyoruz.”

Toplumsal gelişime katkıyı ödüllendiriyor

Bireylerin ve kurumların toplumda değişim yaratmak için gösterdiği çabaya dikkat çekmek üzere Mapfre Vakfı (Fundacion Mapfre) tarafından düzenlenen Toplumsal Gelişim Ödülleri’nin başvuru süreci devam ediyor. 10 Mart’a kadar sürecek ödül başvuruları bu yıl dört kategoride verilecek. Global ölçekteki ödül miktarı ise 120 bin Avro olacak.

Bu yılki ödül kategorileri ise şöyle: “Jose Manuel Martínez Yaşam Boyu Başarı”, “Toplumsal Olaylarda En İyi Geçmiş Performansa Sahip Kuruluş”, “En İyi Sosyal Etkiye Sahip Proje veya İnisiyatif”, “Tarım Sektöründe En İyi İnisiyatif.” Vakfın internet sitesi “www.fundacionmapfre.org” adresinde.

 

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler