Ortadoğu'yu tasarımlarıyla sarsan ikizler
Duygu ve Hande Gülşen, tasarıma gönül vermiş ikiz kız kardeş… Aslında turizm eğitimi alıp turizmci olmalarına rağmen, hayallerinin peşini bırakmamış ve moda dünyasına 2008 yılında kurdukları 2WINS markasıyla “renkli” bir giriş yapmışlar.
Fotoğraf: Ela Apa
Eğlenceli, renkli ve el işçiliği tasarımlarıyla Ortadoğu pazarının dikkatini de çekip kısa sürede uluslarası marka olmayı başaran tasarımcılarla moda trendlerini, Türk ve Ortadoğu kadınının zevklerini, başarılı kadın girişimcilerin sırlarını konuştuk...
- 2WINS markasını kurma fikri nasıl oluştu?
Tasarım işine hayallerimizin izinden giderek, çok içsel duygularla başladık. Eğitimini aldığımız turizm sektöründe çalışmak yerine, çocukluk hayalimiz olan moda tasarımcılığına yöneldik. Tekstil sektöründe yirmi iki yaşından beri aktif olarak çalışıyoruz, 2008 yılında da kendi markamızla sektöre giriş yaptık. Modada en önemli şey sürekli öğrenmek, bizi de bilmekten ziyade öğrenmek heyecanlandırıyor. Öğrenme arzusu bizi kamçılıyor.
- İkiz kardeş olarak çalışmak zor olmuyor mu, uyumlu çalışmanın sırrı ne?
Olmuyor çünkü biz çalışmayı “işe gitmek” gibi görmüyoruz. Aramızda aksesuarları sen al, ben üretim bölümüyle ilgileneyim gibi bir iş dağılımı söz konusu değil. Birbirimizin haberi ve onayı olmadan hiçbir iş yapmadığımız için, bir bütün gibi uyumlu çalışabiliyoruz.
- Tasarımlarınızda sizi farklılaştıran noktalar neler?
Kullandığımız canlı renkler ve el işi. Girişimci iki kadın olarak, ülkemizde kadınların iş hayatına girmesini çok önemsediğimiz için kendi tasarım anlayışımızda da bu nokta önemli bir yer teşkil ediyor. El işi ekibinde yaklaşık elli kadın çalışıyor, eşleri tarafından çalışmasını istenmeyen kadınlar bunlar. Kendi evlerinde sabah veya akşam tasarımlara el işi çalışmalar yaparak kendi ekonomilerine de katkıda bulunmuş oluyorlar. Bu ekipteki kadınların en büyük mutluluklarından biri de kendi işledikleri giysileri Aşk-ı Memnu Kiralık Aşk, gibi dizilerde görmek. Yaptıkları gerçekten sanat ve maalesef ülkemizde el işi tasarımların kıymeti pek bilinmiyor.
- Siyah giymeyi çok seven Türk kadınına bu kadar canlı, neşeli renkler sunmak nasıl zor değil mi?
Tasarımlarımızda farklı, göze çarpan renkler kullanıyoruz, bizim siyah tasarımlarımız bile muhakkak renkli işlemelerle süsleniyor. Türk kadını ise siyah gibi daha klasik renkleri seviyor. Dolayısıyla renkleri benimsetmek ve onların diline inandırmak biraz zaman alıyor.
- Satış yaptığınız diğer ülkelerdeki kadınlarla, Türk kadınları arasında zevk açısından nasıl farklar var?
Yirmi üç ülkeye ihracat yapıyoruz ve on sekiz ülkede elli satış mağazamız var. Bunların arasında hem Ortadoğu, hem de Avrupa ülkeleri olduğundan 100 parçaya yakın ürün çıkartıp, farklı kültürlerin zevklerine hitap etmeye çalışıyoruz. Belli bir kontrol mekanizmasının ve mahalle baskısının olduğu bölgede yaşayan Ortadoğu kadını, canlı renkleri çok seviyor. İnançlarından dolayı giysilerin üzerinde yüz motifinin kullanılmasına tepki verebiliyorlar. Bir yandan da Türk tasarımlarına çok büyük bir ilgileri var, Kuveyt’teki The Avenues Mall’da mağazamızın açılışı sırasında 50-60 kadar kamera bizi haber yapmak için çekiyordu.
- 2015-2016 Sonbahar- Kış koleksiyonunda nelerden ilham aldınız? Bu en çok öne çıkan trendler neler?
Bu sezon hazırladığımız koleksiyonda, kış aylarında görmeye pek alışık olmadığımız turuncular, pembeler ve işlemeler var. Seyahatlerimizden ilham alarak farklı konseptleri bir araya getirdik. New York sokakları, Londra’daki yağmurlu günler, Küba’nın egzotik atmosferi bize ilham verdi ve bu ilham işlemelere, desenlere yansıdı. Örneğin nakış ve boncuk işlemeleri, Paris damgalı mektuplarla buluşturduk.
Bu kış kaşmir ceketleri, ipekli uçuş uçuş elbiselerle giyerek soğuk havalara meydan okumak moda. Püsküllü elbise ve ceketler, nostaljik balon etekler, işlemeli eşofman takımlar ve işlemeli jean’ler de çok kullanılacak.
- 2016 Yaz sezonunda bizi neler bekliyor? Şimdiden yaz trendleri bilmekte fayda var.
Yaz koleksiyonumuzda doğaya dönüş temasından esinlenerek nakışlarda tropik hayvanlar; renk olarak da sarı, yeşil, uçuk mavi ve kırmızı kullandık.
- Yakın zamandaki marka hedefiniz nedir?
Markaya değer katmak en büyük hedefimiz. Ortadoğu pazarında genişlemeye devam ediyoruz. Kuveyt’ten sonra ikinci mağazamız Dubai’de açılacak. 2016 hedefimiz on mağaza daha açmak ve shop in shop’larda kendi markamızla yer almak. Ayrıca kendi parfümümüzü de çıkarmak üzere çalışmalara başladık. Paris’te koku uzmanımız Ortadoğu kadınını yansıtan bir koku yaratmak üzere çalışıyor.
- Türk kadınına vereceğiniz en önemli stil tüyosu ne olurdu?
Vücut yapısına ve proporsiyon prensibine göre giyinmeleri ve mevcut trendlere çok kapılmadan kendi tarzlarını oluşturmaları.
En Çok Okunan Haberler
- Rus basını yazdı: Esad ailesini Rusya'da neler bekliyor?
- Esad'a ikinci darbe
- Türkiye'nin 'konumu' hakkında açıklama
- İmamoğlu'ndan Erdoğan'a sert çıkış!
- Çanakkale'de korkutan deprem!
- Naci Görür'den korkutan uyarı
- Kurum, şişeyi elinin tersiyle fırlattı
- Kalın Colani'nin yolcusu!
- 6 asker şehit olmuştu
- Erdoğan'a kendi sözleriyle yanıt verdi