Lüksün sıfır dekolteyle dansı

Uluslararası modaevleri Ortadoğulu kadının cüzdanından pay kapma yarışında.

Lüksün sıfır dekolteyle dansı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 14.09.2014 - 23:50

Çok eski değil, bundan beş yıl, 12 sezon önce Givenchy, John Galliano, Carolina Herrera, Nina Ricci, Blumarine, Alberta Ferretti’nin de aralarında bulunduğu toplam 21 dev modaevi 2009 sonbahar-kış koleksiyonları için Ortadoğu’da burka olarak adlandırılan, Türkçeye ise ferace olarak geçen siyah örtüler tasarladı. Silueti saklamak için günlük kıyafetlerin üzerine giyilen, açılmaması için düğme veya fermuar kapamalı bu dış giyim ürünleri kişiye özel dikildiğinde 4 ile 8 bin Avro arasında satılmış, mağazalardaki askılardan almak isteyenlerse 1800 Avro ödemişti.

Alım güçleri arttı

Tasarımcılar bügünlerde renklileri de üretilmeye başlanan, yere kadar uzayan düz siyah bir kumaşı bu fiyatlara satmak için de “ilham” adı altında alternatif oyunlara başvurmuş, ferace ve ona nazaran daha geniş formlu olan abayaların kol şekillerinde değişiklikler yapmış, modellerde bol taş ve aksesuvar kullanmışlardı. Carolina Herrera siyah örtülü modelini podyuma at üstünde yollamış, siyah feraceleri yüzü de kapatan bol altın aksesuvarla kullanan Givenchy’nin kreatif direktöru Riccardo Tisci’nin en iyi koleksiyonlarından birini sunduğu konuşulmuştu. Ortadoğulu kadın o sene, tüm bu markaların raflarını talan etti. O dönemde global markaların ilgisini yeni çekmeyebaşlayan İslami pazarın alım gücü ve Ortadoğulu kadının bonkör harcamaları daha da ayyuka çıktı. Fakat şu sıralar Türkiye’deki muhafazakâr genç kızların da moda objesi olarak kullandıkları bu kara örtüyü modernize etmek de temcit pilavı gibi sürekli podyuma çıkarmak da bir yere kadardı.

Hızlı büyüdü

Geçen sene lüks segmentin saygın araştırma şirketi Bain&Company’nin açıkladığı rakamlara göre Ortadoğu, Çin’den sonra en hızlı büyüyen market olmuş, darboğaza giren Avrupalı müşterinin yerine geçeceğini ortaya koymuştu. 2015 yılı sonuna kadar toplam 250 milyar dolara ulaşması
beklenen lüks segment harcamalarında Ortadoğulu kadının cüzdanından da pay kapma derdindeki global markalar bu sefer İslami kısıtlamalara uygun yeni yöntemler geliştirdi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler