Herkes fotoğrafçı oldu

Akıllı telefonlar sayesinde fotoğraf çekmeyen kalmadı. Profesyonel fotoğraf makinesi kullanımı ise her yıl artıyor.

Herkes fotoğrafçı oldu
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 16.02.2018 - 21:43

Akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle fotoğraf çekme merakı da arttı. Tüketiciler şimdiye kadar hiç olmadığı kadar çok fotoğraf çekmeye ve ‘an’ları ölümsüzleştirmeye başladı. Canon Eurasia Kıdemli Satış ve Pazarlama Müdürü Yavuz Bahadıroğlu’na göre, fotoğrafın popülerliği, akıllı telefonların daha çok hayatımıza girmesiyle arttı. İnsanların yüzde 75’inin akıllı telefonlarla fotoğraf çekmesi, yeni bir grubun fotoğraf dünyasıyla tanışmasını sağladı. Birçok tüketici için akıllı telefonlar günlük spontan fotoğrafları çekmek için “giriş seviyesi” fotoğraf makinesi halini aldı, fakat akıllı telefon kullanımı hâlâ tatiller ya da doğum günü, düğün gibi önemli anlarda oldukça düşük. Bahadıroğlu, Türkiye’deki fotoğraf pazarının şekil değiştirdiğini belirterek “Geleneksel fotoğraf makineleri adedinde azalma yaşanırken, çekilen fotoğraf adedi ve kalite beklentisi artıyor. Bu nedenle giriş seviyesi kompakt makine adetlerinde bir düşüş yaşarken, DSLR (Digital single-lens reflex, objektifi değiştirilebilen dijital makinelere verilen isim) pazarındaki üst segment ürünlerin pazar payında artış gözlemliyoruz. Ortalama fiyatlarda ise bir artış var. Canon’un fotoğraf makinesi pazarındaki pazar payı yüzde 55’lerdeyken, DSLR pazarında yüzde 64’e çıkıyor” dedi.

30 model pazarda

Geçen yıl Türkiye’de tüm fotoğraf makinesi pazarında TL bazında yüzde 6’lık küçülme gerçekleştiğini anlatan Yavuz Bahadıroğlu, “Bu sene Avro/TL kuruna göre büyüme gerçekleşmesi olası. Türkiye pazarında 30’a yakın DSLR, aynasız ve kompakt fotoğraf makinesi modelimiz var. Bu yıl da yeni modellerimiz gelecek” dedi.

Gençler meraklı

Yavuz Bahadıroğlu’nun verdiği bilgiye göre Canon, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Gelişen Pazarlar’daki konumunu daha da güçlendirmek konusunda oldukça istekli. Bahadıroğlu şöyle devam etti: “Türkiye’de yaptığımız kullanıcı profili araştırmasına göre pazarda en çok Canon tercih eden profil 16-34 yaş arası, yüzde 54’ü erkek, iyi bir eğitime sahip, genç ve tutkulu, eğlenmeyi seven ve maceraperestler. Bu profil giriş ve orta seviye DSLR fotoğraf makinesini tercih ediyor. Bunu 45-65 yaş arası, yüzde 52’si erkek, keşfetmek için vakti olan, araştırmacı, yaratıcı ve olgun gelenekseller takip ediyor. Bu segment risk almak istemiyor ve üst seviye DSLR makineleri kullanmayı tercih ediyor. 16- 34 yaş arası yüzde 55’i kadın, iyi bir eğitime sahip, teknolojiyle arası çok iyi olan, her gün fotoğraf çeken ve trendleri takip eden grup ise genelde aynasız fotoğraf makinelerini tercih ediyor.”

EOS 6D Mark II ile Anadolu turu

Canon Eurasia, EOS 6D Mark II’nin Türkiye tanıtımı kapsamında Kayseri, Kapadokya ve Erciyes’i kapsayan basın fotoğraf gezisi ile her fotoğrafın arkasında bir hikâye olduğuna dikkat çekti. Canon Eurasia Foto Video Ürün Müdürü Mert Gündoğdu, “EOS 6D Mark II, 765 gramla dünyanın en hafif tam kare sensörlü DSLR fotoğraf makinesi” diye konuştu.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon