Çağımızın hastalığı

Karayip Korsanları serisinin yaratıcısı Gore Verbinski son çalışmasında yeni bir türü psikolojik gerilimi deneyerek modern dünyada zihinlerimizin ve bedenlerimizin kirlenmesini metaforik bir anlatımla, yetkin bir görsellikle anlatıyor.

Çağımızın hastalığı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 28.07.2017 - 15:18

“Gerçeği gören, içe bakış yeteneğine sahip tek canlı türü biziz. Genetik kodlamasından, kendinden şüphe eden tek canlı türü biziz. Yeteneklerimizin ötesinde şeyler inşa ediyor, alıyor ve tüketiyoruz. Maddi başarılarımızın yanılsaması içinde kendimizi kaybediyoruz. Başarı denilen zirveye ulaşmak için yalan söyleyip çevremizdekileri kandırıyoruz. Diğer insanlara tepeden bakmak için yükseklere tırmanıyoruz. İçimizde bir hastalık var” sözleriyle başlıyor filmine Gore Verbinski. New York’ta büyük bir şirketin CEO’su Roland Pembroke başka bir şirketle birleşme aşamasında ortadan yok olur. İsveç’e Alplerdeki bir sanatoryuma kür için gitmiştir, buradan dönmek istememektedir. Bu sanatoryumda modern yaşamın stresinden arınma tedavisi gören varsıllar, dev holding yöneticileri kalmaktadır.

Şirketin yöneticileri Pembroke’u geriye getirmek için genç, hırslı borsa simsarı Lockhart’ı görevlendirirler. Endüstri devriminden beri insanları gözetleyen bir tepede yer alan şatodaki kliniğe gelen Lockhart bir türlü patronunu buradan çıkarmayı başaramaz. Kasabaya dönerken yolda trafik kazası geçirir, uyandığında kendini sanatoryumda bacağı alçılı olarak bulur. Müdür Heinrich Volmer genç adamı sanatoryumda bir süre kalması için ikna eder. Tüm yaşlı hastalar sürekli olarak yörenin şifalı suyundan içerler. Şifalı su içmelerine karşın su kaybı yaşamaktadırlar, dişleri de teker teker dökülmektedir. Özel bir vaka olan genç Hannah hiç suya girmez, Mia ile Lockhart arasında bir etkileşim olur. Burada garip olayların döndüğünü hisseden Lockhart bir an önce Pembroke’u kaçırıp New York’a dönmeyi tasarlar.

1970’lerin filmlerine hayran olan Gore Verbinski, The Servant (Uşak/ Joseph Losey), The Innocents (Masumlar/ Jack Clayton), The Tenant (Kiracı/ Roman Polanski), Don’t Look Now (Nicolas Roeg), The Shining’ten (StanleyKubrick) ve Thomas Mann’ın Büyülü Dağ’ından etkilendiğini ve filmini geleneksel Korku filmleri tarzında gerçekleştirdiğini belirtiyor. Vahşi kapitalizmin eleştirisini yapan film aynı zamanda distopya, yabancılaştırma, toplumsal fonksiyon bozukluğu, ölümsüzlük, bağışlanma, açgözlülük, hırs, varoluş, yozlaşma, suçluluk temalarına odaklanıyor.

Geleneksel gotik gerilimin Özel Bölümler’inde çıkarılmış sahneler, meditasyonlar, film müziğinin yapımı, fragmanlar yer alıyor.

A Cure for Wellness (Yaşam Kürü) Yönetmen: Gore Verbinski Oyuncular: Dane DeHaan, Jason Isaacs, Mia Goth, Harry Groener, Celia Imrie, Adrian Schiller, Ivo Nandi, Tomas Norström / 2017, 140 dakika, BirFilm, Format: Dvd.

 

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon