Renault 2024'ün ilk yarı sonuçlarını açıkladı

Renault Group 2024 yılının ilk 6 aylık finansal verilerini kamuoyuna sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 2024 yılının ilk yarısında Renault Avrupa'da üçüncü, Fransa'da birinci ve hafif ticari araçlarda lider pozisyonda konumlanırken, Dacia Avrupa'nın en çok satan 10 markası arasında yer aldı.

AA

Renault Group, 2024'ün ilk yarıyıl finansal sonuçlarını paylaştı. 

Şirketten yapılan açıklamaya göre, 2024 yılının ilk yarısında Renault Avrupa'da üçüncü, Fransa'da birinci ve hafif ticari araçlarda lider pozisyonda konumlanırken, Dacia Avrupa'nın en çok satan 10 markası arasında yer aldı ve Sandero tüm kanallarda en çok satan otomobil oldu.

Renault Group, 2024'ün ilk yarısındaki grup hasılatını, sabit döviz kurları üzerinden 2023'ün ilk yarısına kıyasla yüzde 0,4 artışla yaklaşık 27 milyar Euro olarak duyurdu.

Grubun otomotiv hasılatı, sabit döviz kurları üzerinden 24,372 milyar Euro olarak açıklanırken, 2024'ün ilk yarısı itibarıyla net karı yaklaşık 1,4 milyar Euro oldu.

Serbest nakit akışı, faaliyet performansı sayesinde yaklaşık 1,3 milyar Euro olurken, buna, 600 milyon Euro'luk Mobilize Finansal Hizmetler temettüsü ve 209 milyon Euro'luk işletme sermayesi gereksinimindeki negatif değişim dahil edildi. Otomotiv net nakit mali durumu ise 30 Haziran'da yaklaşık 4,9 milyar Euro oldu.

EN ÇOK SATAN MODEL SANDERO 

Açıklamada Renault'nun, Avrupa'da 3 numara, Fransa'da 1 numara ve hafif ticari araçlarda lider konumda bulunduğu belirtildi.

Dacia, Avrupa'nın en çok satan 10 markası arasında yer alırken, Sandero'da tüm kanallarda en çok satan otomobil olarak öne çıktı. Şirket yeni lansmanlardan önce Alpin markasında ise çift haneli bir büyüme elde etti. 30 Haziran itibarıyla toplam stok sayısı da 500 bin adet seviyesinde gerçekleşti.

'SON YILLARDA YAPILAN ÖNEMLİ ÇALIŞMALARIN MEYVESİ'

Açıklamada görüşlerine yer verilen Renault Group Üst Yöneticisi (CEO) Luca de Meo, bu sonuçların, Renault Group ekiplerinin son yıllarda yaptığı önemli çalışmaların meyvesi olduğunu belirtti.

Meo, maliyetleri düşürme ve ticari politikalarını değer üzerine odaklama çabalarının, şirketin son 30 yılda sahip olduğu en iyi ürün yelpazesine yansıdığına dikkati çekti.

Yalnızca geleneksel performans iyileştirme araçlarını uygulamakla kalmadıklarını, aynı zamanda şirketin bir zamanlar altın yıllarını yaşamasını sağlayan yenilikçi düşünce yapısıyla da yeniden buluşturduklarını ifade eden Meo, şunları kaydetti:

"Birkaç aydır Avrupa'nın en ilerici otomotiv şirketi olma yolunda dönüşümümüzü hızlandırıyoruz. Bu dönüşüm sürecinde 5 odaklı işletme, yatay ve ekosistemsel bir yaklaşım, tedarik zincirimizin güçlendirilmesi, temel süreçlerin optimizasyonu her seviyede ve tüm değer zincirlerinde yapay zekanın yaygınlaştırılmasına odaklandık. Bunlar Renault'un yeni sırrının temel bileşenlerini oluşturuyor. Esneklik, çeviklik ve yenilikçilik, performansın iyileştirilmesini ve verimli sermaye tahsisini desteklemeye devam ediyor. Ve en önemlisi de şu, Renault Group'un çalışanları bu dönüşümü gerçekleştirmeye kendilerini adamış durumda. Bu, tüm paydaşlarımız için sürdürülebilir değer yaratmayı körükleyen bir tutku."