Yaz rengi fuşya ve turuncu

Kadın ayakkabısında fuşya ve turuncu ağırlıkta olmak üzere, fıstık yeşili, sarı, mor gibi canlı renkler bu yaza damgasını vuracak. KTO-TÜYAP Uluslararası Fuar Merkezi'nde açılan Konya Ayakkabı, Yan Sanayi ve Moda Fuarı'nda, ayakkabıda dünyanın en önde gelen ülkesi İtalya ile birlikte Tayvan'dan ve Türkiye'den toplam 91 firma, erkek, kadın ve çocuk ayakkabılarında yaz modellerini sergiliyor.

cumhuriyet.com.tr

KTO-TÜYAP Uluslararası Fuar Merkezi'nde yaz sezonu ayakkabıları görücüye çıktı. Erkek ayakkabı stantlarının ağırlıkta olduğu fuarda, az sayıda kadın ayakkabısı ve terliklerinin yer aldığı stantlar, rengarenk ürünlerle ziyaretçilerin dikkatini çekiyor. Her renkten babetlerin ağırlıkta olduğu stantlarda, kadınların vazgeçemediği abiye ve terliklerde de canlı renkler daha fazla görülüyor.

Konya'da kurulu bulunan bir firmanın sahibi Cüneyt Mustafa Dölek, yaptığı açıklamada, her yıl olduğu gibi bu yıl da kadın ayakkabısında canlı renklerin kadın müşterilerin beğenisine sunulduğunu belirtti.

Kadın ayakkabısında bu yaza fuşya ve turuncunun damga vuracağını belirten Dölek, ''Fuşya ve turuncu ağırlıkta olmak üzere, fıstık yeşili, sarı ve mor gibi canlı renkteki ayakkabılar ile siyah ve beyaz ruganlar kadınların ayaklarını süsleyecek'' dedi.

Dölek, kadınların son yıllarda topuğunun çok küçük ve aynı zamanda yumuşak olması nedeniyle yaz için oldukça kullanışlı ve rahat olan babetleri daha çok tercih etmeye başladıklarını ifade ederek, kadın müşterileri için babetlerin yanı sıra, ''Fermuar'' ve ''Gladyatör'' gibi daha iddialı modeller hazırladıklarını da bildirdi.
 

Kış sezonunda geçen yılın satışlarına ulaşıldı

Dölek, yılda ortalama 50 milyon çift ayakkabı üretimiyle erkek ayakkabısında söz sahibi olan Konya'da, firmaların son yıllarda kadın ayakkabı üretimine de ağırlık vermeye başladığını söyledi.

Kış sezonunda geçen yılın satış rakamlarına ulaştıklarını dile getiren Dölek, ''Özellikle ekim, kasım ve aralık ayında satışlarımız çok iyi düzeyde seyretti. Olumsuz ekonomik gelişmeler kış sezonunda bizi fazla etkilemedi'' dedi.

Ancak, yeni yılla birlikte krizin etkilerini yavaş yavaş hissetmeye başladıklarını ifade eden Dölek, şunları kaydetti:
''Herkes satabileceği ürünleri imal etmeye başladı. Firmalar fazla arayışa yönelmiyor. Elinde kalmayacak, kolaylıkla satabileceği ürünleri üretmeyi tercih ediyor. Bu nedenle kış sezonunun aksine yaz için beklentilerimiz iyi değil. Perşembenin gelişi çarşambadan bellidir. Mart ayı geldi hala sektörde bir kıpırdanma yok. Ayakkabı imalatında yüzde 10-15 oranında fiyatları düşürdük. Bu imalat için çok büyük bir oran. Maliyetine satışlarla giderlerimizi ve çalışanlarımızın maaşlarını karşılamaya çalışıyoruz.''