Ülkemizde ilk defa dijital reklam yazılı basın bütçesini geçti

2014 yılında Türkiye’de reklam yatırımları 6 milyar TL’ye ulaştı. Ülkemizde ilk defa dijital reklam yazılı basın bütçesini geçti.

cumhuriyet.com.tr

Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2014 yılının sonuna ait reklam yatırımları açıklandı. Toplam 5 milyar 938 milyon TL olarak gerçekleşen reklam yatırımlarında bir önceki yıla göre yüzde 4,31’lik bir büyüme gerçekleşti. Yatırımların yüzde 51.4’ünü televizyon, yüzde 19.90’ını dijital, yüzde 18.74’ünü yazılı basın, yüzde 6.50’sini açık hava, yüzde 2.30’unu rad yo ve yüzde 1’ini ise sinema reklamları oluşturdu. Buna göre dijital reklam bütçeleri ilk defa yazı basını geçtiği açıklandı. Reklamcılar Derneği tarafından yeni dernek başkanı Kayhan Şardan ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda 2014 yılında reklam yatırımını artıran sektörler arasında finans, sigorta, FMCG, iletişim, otomotiv, ulaşım ve yan sanayii araçları, e-ticaret ve perakende olduğu belirtildi.

2014 yılı televizyon reklam yatırım payı, ölçüm yapılan televizyonlarda yüzde 80 olarak gerçekleşirken, toplam gazete reklam yatırımı bir önceki yıla göre yüzde 2.11 azaldı.

Toplam dergi reklam yatırımı bir önceki yıla göre yüzde 1.9, toplam açık hava reklam yatırımı yüzde 10.81, radyo yatırımı yüzde 2.76, sinema reklam yatırımı ise yüzde 8 arttı.