Twitter'da yeni uygulama
Sosyal paylaşım sitesi Twitter, takip edilmeyen hesaplara ilişkin tweetleri de gösteren "zaman akışı" uygulamasıyla, kullanıcıların takip listesini daha ilgi çekici hale getirmenin amaçlandığını bildirdi.
AA
Sosyal paylaşım sitesi Twitter, takip edilmeyen hesaplara ilişkin tweetleri de gösteren "zaman akışı" uygulamasıyla, kullanıcıların takip listesini daha ilgi çekici hale getirmenin amaçlandığını bildirdi.
Kullanıcılara, bir süre önce takip etmedikleri kişilerin tweetlerini de tavsiye niteliğinde göstermeye başlayan Twitter'ın sitesinde, "zaman akışı"na ilişkin düzenlemenin ayrıntılarına yer verildi.
"Zaman akışı"nda takip edilen hesaplardan gelen tweetlerin yanı sıra sponsorlu tweetler ya da retweetler gibi içeriklerin de görülebileceğine işaret edilen açıklamada, şu bilgilere yer verildi:
"Buna ek olarak bir tweeti, takip edilebilir bir hesabı ya da popüler veya ilgili içeriği tespit ettiğimizde zaman akışınıza ekleyebiliriz. Bu da zaman zaman takip etmediğiniz hesaplardan tweetleri görebileceğiniz anlamına gelir. Her bir tweeti popülerliğine ya da ağınızdaki kişilerin ilgili tweet ile nasıl etkileşim kurduğu gibi birçok farklı etmeni kullanarak seçiyoruz. Amacımız anasayfa zaman akışınızı daha da alakalı ve ilgi çekici hale getirmektir. En yeni güncellemeler üstte yer alır. Zaman akışında bir tweeti yanıtlayabilir, Retweetleyebilir veya favorilere ekleyebilirsiniz. Zaman akışınızdaki bir tweet üzerinde herhangi bir yere tıkladığınızda tweet genişletilir. Böylece fotoğrafları, videoları ve bu tweetle ilgili diğer bilgileri görebilirsiniz."
Güvenlik endişesi
Bilişim Teknolojileri ve Adli Bilişim Uzmanı Çığır İlbaş, tavsiye niteliğinde gösterilen tweetlerin uyarıcı bir işaret olmadan, kullanıcıların "zaman akışı"na eklenmesinin güvenlik sorunu yaratıp yaratmayacağına ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtladı. İlbaş, sosyal medya sitelerinin kullanıcılara ücretsiz hizmet verdiği için çeşitli gelir modelleri geliştirmeye çalıştığını söyledi.
Aktif kullanıcı sayısı ve kullanıcı etkileşim oranları yükseldikçe sosyal medya şirketlerinin değerlerinin de arttığını vurgulayan İlbaş, bu nedenle son yıllarda sponsorluk, takip önerisi, durum bildirimi gibi yöntemlerin kullanımında artış gözlendiğini belirtti.
'Gizlilik ayarları dikkatle incelenmeli'
Söz konusu sitelerin çalışma prensipleri gereği kişisel bilgilere, ilgi alanlarına, mesaj içeriklerine ve ziyaret edilen sayfalara ulaşılmasına olanak sağladığını ifade eden İlbaş, herhangi bir uyarıcı işaret olmadan iletilerin gösterilmesinin güvenlik endişesini de beraberinde getirdiğini kaydetti. İlbaş, şöyle devam etti:
"Tüm dünyada bu durum tedirgin edici boyutlara ulaştı. Sosyal medya sitelerini kullanırken kişisel bilgilerimizle ilişkili içeriklerle karşılaşmamak için gizlilik ayarlarının dikkatle incelenmesi ve tercihlere uygun hale getirilmesi sorunu biraz da olsa azaltabilir. Ayrıca sosyal medya sitelerine erişim izni isteyen üçüncü taraf uygulama ve sayfaların da onaylanmadan önce incelenmesi ve araştırılması sorunu büyük ölçüde azaltabilir."