Tuvalde ritmik arayışlar
Tülin Onat'ın derinliği araştırdığı son sergisi 'Tırtılın Sonu' Kare Sanat’ta 7 Mayıs'a kadar sürecek .
cumhuriyet.com.trDaireyi hemen fark edebileceğiniz kadar çok, diğer geometrik formları da bolca kullanıyor Onat. Bir biçimi defalarca ve belli yönlerde sıralamak resminin adeta çıkış noktası olmuş.
Tuval yüzyıllardır ne çok şey gördü! Figüratif resimden soyuta, sanatçıların en çok kullandıkları alan oldu. Halen de öyledir. Çağdaş ve güncel adıyla üretilen görsel sanat türlerinin dışında en beylik alandır. Büyük olur, küçük olur ya da parçalanır; deforme de edilir ama yüzeydeki arayışların alanı olmayı sürdürür.
Tülin Onat’ın son sergisi “Tırtılın Sonu”nda bu görülüyor. 20 büyük tuvalde Onat derinliği, sonsuzluğu araştırıyor ve kullandığı dil için “Hep araştırma, çalışma” diyor.
Bilindiği gibi resim sanatının Batı kökenli gelişiminde, belirgin resimsel öğeler vardır.
Resmin tüm oluşumu için öncelikli olan öz-biçim birlikteliğini destekleyecek bu öğeleri her ressam kendince kullanır. Resminin, renksel, dokusal gibi armonilerini kendisi belirler.
Teknik araçları da kendisi seçer ve uygular. Sonuçta resim bir bütün olarak yaratılır.
Onat’ın soyut resimlerinde daima bu bütünle buluşmaktayız. Daireyi hemen fark edebileceğiniz kadar çok, ama diğer geometrik formları da bolca kullanıyor Onat. Dokusal bir parça olarak bir biçimi defalarca ve belli yönlerde sıralamak resminin adeta çıkış noktası olmuş. Hiçbir şekli anlatım dilinin bir simgesi ya da resminin imgeselliği için kullanmıyor. Bu parçacıklar tekil varlık alanından çıkıp bütüne varmaya kilitlenmiş ayrıntılar olarak yollarına devam ediyorlar. Resmin en derin bölgesine doğru bir hareket içinde olabilirlerken bir başka tuvalde resmin içinde ve sürekli başka alanlara yönlenecek birçok yolun önünü açabiliyorlar. Onlar için durmak hiç yok, ritmi hızlandırıp resmi oluşturmaktalar.
Onat’ın renkleri için onların psikolojik özelliklerine bir gönderme ile yaklaşmalı. “Neden en derinlerde morlar var” diye sormak, bu konuya kolayca açıklık getiriyor.
Kare Sanat Galerisi’nde 7 Mayıs’a kadar sürecek sergiyi doğalın peşinde, bazen karmaşanın en dibinde, bazen çığlığın doruğunda izlemeniz sizi resimlere yakın hissettirecek birkaç nokta olacak.