Türk öğrenciler daha kaygılı
OECD tarafından 2015 yılında yapılan PISA sınavı sonuçları değerlendirmesinin 3. bölümü olan “öğrencinin okuldaki mutluluk düzeyi” konulu araştırmaya göre, Türkiye’de 15 yaş seviyesindeki öğrenciler başarılı olmak istiyor ama kaygı seviyeleri çok yüksek.
Deniz ÜlkütekinOkuldan dışlanmış hisseden öğrenci oranı ise OECD ortalamasının üstünde. Kaygı yüksek: Türkiye’de görüşüne başvurulan öğrencilerden yüzde 58’i “Bir sınava iyi hazırlanmış olsam bile sınavdan önce kaygı yaşıyorum” derken, yüzde 56’sı ise “Ders çalışırken çok gergin oluyorum” diye görüş bildirdi. Her iki soruya verilen cevaplarda OECD ortalaması ise yüzde 55.5 ve yüzde 36.6 seviyesinde gerçekleşti.
En iyi olmak istiyorlar: Türk öğrencilerin “sınıfımdaki en iyi öğrenci olmak istiyorum” cümlesine verdikleri onay yüzde 89.3 olurken, bu oran, OECD ortalaması olan yüzde 59.7’nin bir hayli üstünde yer aldı. “Mezun olduğumda, elimdeki seçenekler içinde en iyisini seçmek istiyorum” cümlesine verilen onay, Türk öğrenciler arasında yüzde 94.2 olurken OECD ortalaması ise yüzde 92.7 seviyesinde kaldı. Dışlanmış hissediyorlar: Türkiye’deki öğrencilerin yüzde 61.4’ü kendini okula ait hissettiğini söylerken yüzde 26.7’lük bir kesim ise okuldan dışlanmış hissediyor. OECD ortalamasına göre öğrencilerin yüzde 73’ü bulundukları okula aidiyet hissederken, sadece yüzde 17.2’lik bir kısmı dışlandığı görüşünde. Zorbalık seviyesi eşit: Rapora göre Türkiye’deki öğrencilerin yüzde 18.6’sı ayda birkaç defa zorbalığa maruz kaldığını belirtirken, OECD ortalaması yüzde 18.7. Diğer öğrencilerin kendisiyle dalga geçtiğini söyleyenler Türkiye’de yüzde 9.2 olurken, OECD ortalaması 10.9 seviyesinde.