Tramvay kazasında ölü sayısı arttı

İstanbul'da dün yaşanan tramvay kazasında yaralanan 2 öğrenciden biri daha hayatını kaybetti. Kazada hayatını kaybedenlerin sayısı 2'ye yükselmiş oldu.

cumhuriyet.com.tr

İstanbul Güngören'deki tramvay kazasında yaralanan öğrencilerden İrem Dinçsoy, hastanede hayatını kaybetti. Kazada ölen öğrencilerin sayısı 2'ye yükseldi.

Bağcılar-Zeytinburnu seferini yapan tramvayın Mehmet Akif durağı yakınlarında çarptığı öğrencilerden İrem Dinçsoy, kaldırıldığı Bakırköy Özel Hizmet Hastanesi'nde, yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı.

Dinçsoy'un cesedinin, incelemelerin ardından Adli Tıp Kurumu'na kaldırılacağı bildirildi.
Kazada 3 öğrenci ağır yaralanmış, bu öğrencilerden Deniz Tekin, tedavi altına alındığı Bakırköy Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde ölmüştü.

Yaralanan öğrencilerden Buket Bulut'un ise Bağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanesi yoğun bakım servisindeki tedavisi sürüyor.

 


Tramvay sürücüsü serbest bırakıldı

Zeytinburnu-Bağcılar hattındaki kazada iki öğrencinin öldüğü, bir öğrencinin ise yaralandığı kazanın ardından gözaltına alınan tramvay sürücüsü Ali Osman Erdoğan, tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.

Mehmet Akif Durağı yakınlarında dün meydana gelen kazanın ardından gözaltına alınan Erdoğan, emniyetteki işlemlerin ardından Bakırköy Adliyesi'ne getirildi.
Savcılık ifadesinin ardından ''taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olmak'' suçundan tutuklanması talebiyle Bakırköy Nöbetçi 1. Sulh Ceza Mahkemesi'ne sevk edildi. Ali Osman Erdoğan, bu mahkeme tarafından tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.

Erdoğan'ın, mahkemedeki ifadesinde, tramvayla tahminen 25-30 kilometre hızla gittiği sırada demir yolunun sağ tarafından öğrencilerin koşarak araçların arasından geçtiğini, çocukları gördüğü anda kornaya ve zile bastığını savunarak, ''Acilen fren sistemini devreye soktum ancak buna rağmen taşıtımızın özelliği itibarıyla gereken mesafede araç durmadı. Daha doğrusu aracın büyüklüğü, metal tekerlekli olması, yolcu kapasitesi, ağırlığı ve diğer teknik özellikleri nedeniyle acil hallerde ne kadar mesafede duracaksa o mesafede durdu'' dediği belirtildi.

Olayda kendisinin bir kusuru olmadığını öne süren Erdoğan'ın, korna ve zille yaptığı uyarılara rağmen öğrencilerin dikkatsiz bir şekilde tramvay yoluna girerek kazaya sebebiyet verdiklerini söylediği ifade edildi.

 

İlk ölümlü kaza

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, kazanın, Bağcılar-Zeytinburnu tramvayının Mehmet Akif istasyonundan Zeytinburnu istasyonuna doğru seyir halinde olduğu sırada, E-5 tramvay viyadük girişine 30 metre kala saat 17.40'da meydana geldiği hatırlatıldı.

Makinistin, kazanın hemen ardından komuta merkezini arayarak kazayı bildirdiği belirtilen açıklamada, yapılan anonsun ardından ''112 İlk Yardım'', ''155 Polis İmdat'' ve itfaiye aranarak bölgeye acil yardım ekiplerinin talep edildiği, Merter, Bakırköy ve Bağcılar itfaiye müfrezelerinden çıkan 3 aracın olay yerine 6 dakikada intikal ettiği kaydedildi.

Açıklamada, tramvay makinistinin Bahçelievler emniyetince alınan ifadesinde, ''Mehmet Akif istasyonundan Zeytinburnu istikametine yolculu olarak seferine devam ederken kara yolundaki araç trafiği dolayısıyla tramvay yoluna hızla atlayan öğrencileri gördüğü anda frenleme yaptığını, araç trafiğinin öğrencilerin tramvay yoluna girişlerini görmesine engel olduğunu'' beyan ettiği aktarıldı.

Kaza yerinde tespit edilen yaklaşık 25 metrelik fren izinden, tramvayın kaza sırasındaki seyir hızının 30 kilometre/saat olduğunun anlaşıldığı kaydedilen açıklamada, şöyle denildi:
''Kaza noktasındaki işletme hız limiti max. 40 kilometre/saat olup, araçların yapabileceği en yüksek hız 50 kilometre/saat ile sınırlıdır. Kazaya karışan araç tipi İstanbul Ulaşım A.Ş'nin işlettiği araçlar içerisinde en iyi fren performansına sahip araçlardır. Kaza yapan araç üzerinde yapılan fren performans testlerinde de bir probleme rastlanmamış olup, değerler normal ölçülmüştür. Bu kaza, Bağcılar–Güngören hattının işletmeye alındığı Eylül 2006 tarihinden bugüne kadar yaşanan ilk ölümlü kazadır.''

Kaza mahallinin yaklaşık 150-200 metre gerisinde tramvay durağı ve trafik ışıklı yaya geçidi bulunduğu belirtilen açıklamada, bölgedeki kaldırımlarda yayaların yola girişlerini engelleyen yaklaşık 1 metre boyunda sinyalizasyonlu demir korkulukların bulunduğu kaydedildi.

Yaya geçidine doğru okul boyunca sıralanan demir korkulukların, kazanın olduğu mıntıkada kavşak ve tramvay viyadüğü başlangıcıyla son bulduğu aktarılan açıklamaya, şöyle devam edildi:
''Lisenin, biri yan yola, diğeri ana yola açılan iki kapısı bulunmakta, yan yol kapısından ana yola gelen öğrenciler, yaya geçişinin olmadığı alanı kullanmaktadırlar. Ana yola açılan okul kapısı, tramvay durağının ve sinyal ışıklarının karşısındadır ve burada emniyetli geçiş mevcuttur. Yan yola açılan kapı mesafe olarak trafik ışıklarının bulunduğu yaya geçidine nispeten daha uzak olduğundan, öğrenciler tarafından kestirme bir yol olarak tercih edilmiştir. Bu yer ile ilgili olarak Büyükşehir Belediyesine ulaşan üst geçit talebi, Ulaşım Daire Başkanlığınca incelenmiş, tramvay yolu katener (catenery-enerji nakil hattı) sistemi ve viyadük nedeniyle çözüm alternatifleri çalışılmıştır. Söz konusu okul ile karşı taraftaki park-konut bağlantısı için yaya üst geçidi gündeme alınmış olup, çalışmalar devam etmektedir.''