TCDD'den 'vagon kazası' açıklaması

TCDD, kazazedenin, görevli personelin ikazına rağmen tren kapısı arasına sıkışan bebek arabasını bırakmamakta ısrar ettiğini ve dengesini kaybederek, iki vagon arasındaki boşluğa düşerek hayatını kaybettiğini belirtti.

cumhuriyet.com.tr

TCDD'den yapılan açıklamada, 11 Temmuz Çarşamba günü Feneryolu İstasyonu'nda meydana gelen olayın, görgü tanıklarının ve istasyonda görevli personelin tanıklıklarına göre, şöyle geliştiği bildirildi: "Olay, kazazedenin tren hareket etmek üzereyken bebeğini trene bindirdiği, bebek arabasının kapalı halde dışarıda kaldığı, bebek arabasını da trene bindirirken kapıların kapandığı, kapının dışında kalan bebek arabasının koluna tutunarak hareket halindeki trenle birlikte koştuğu, dengesini kaybederek ve tren cidarına çarparak, iki vagon arasındaki boşluğa düştüğü ve hayatını kaybettiği şeklindedir. Olayda, trenin kapılarının kapanma esnasında Ebru Gültekin Ilıcalı'nın trene binmeye çalıştığı, bebek arabasının kolunun kapıya sıkıştığı, sistemin sıkışan cismi algılamadığı tekrar teyit edilmiştir."
 

'İstanbul Teknik Üniversitesi'nden bilirkişi talebinde bulunuldu'

Uluslararası Demiryolları Birliği standartlarına göre, kapı aralığına 3 ila 6 cm ebadında bir cisim sıkıştığında otomatik alıcıların bu cismi algılamadığı vurgulanan açıklamada, trenlerin otomatik kapı sistemine sahip oldukları, kapılar kilitli olmadan trenlerin hareket etmedikleri ve hareket halindeyken de kapıların açılmadığı aktarıldı. Peronda bulunan güvenlik personelinin ikaz etmesine karşın, kazazedenin bebek arabasının kolunu bırakmamakta ısrar ettiğine dikkat çekilen açıklamada, şöyle denildi:

"Konuyla ilgili idari ve adli soruşturma açılmıştır. Prof. Sıdık Yarman, Prof. Mustafa Ilıcalı, Prof. Tuncer Toprak ve Prof. İlhan Kocaarslan'dan oluşan Bilim Kurulu olayla ilgili teknik inceleme yapmıştır. Bilim Kurulu, teknik incelemesinde;

1-Feneryolu istasyonundaki peronun, yol daire başkanlığının 18.07.2007 tarih ve 36822 sayılı emrinde belirtilen ölçülere uygun olduğu tespit edilmiştir.

2-Kazaya iştirak eden E 14074 tipi banliyö dizisinin basamaklar dahil genişlik ölçüsünün UIC 501-1 yapı gabarisine göre uygun tasarlandığı belirlenmiştir.

3-Yukarıda sözü edilen ölçüler, yük ve yolcu işletmeciliği veren (karma işletmecilik) işletmelerde kullanılan ölçülerdir.

4-Bahsi geçen otomatik kapı sisteminin TSE EN 14752 standartlarına göre modernize edildiği ve tasarımında yer alan teknik özelliklerin uygun olarak çalıştığı yapılan testler sonucu belirlenmiştir, şeklinde bir sonuca ulaşmıştır.

Ayrıca, Kuruluşumuzca, söz konusu kazayı incelemek üzere İstanbul Teknik Üniversitesi'nden bilirkişi talebinde bulunulmuştur."