Taksim Hold’em’e Tokyo’da alkış
Dışarıda protestolar içeride anlaşmazlıklar; içinde yaşadığımız çalkantılı dönemin ruhuna kara mizahla yaklaşan “Taksim Hold’em” önceki gün dünya prömiyerini yaptığı 30. Tokyo Film Festivali’nde dakikalarca alkışlandı.
Esin KüçüktepepınarDışarıda protestolar içeride anlaşmazlıklar; içinde yaşadığımız çalkantılı dönemin ruhuna kara mizahla yaklaşan “Taksim Hold’em” önceki gün dünya prömiyerini yaptığı 30. Tokyo Film Festivali’nde dakikalarca alkışlandı. Asyalı yönetmenlerin ilk ve ikinci filmlerinin yarıştığı “Asian Future” bölümünde yer alan filmin yönetmeni Michael Önder, başrol oyuncusu Kenan Ece, görüntü yönetmeni Ersin Gök ve yapımcı Jozef Erçevik Amado gösterim sonrası seyircilerin sorularını yanıtlamak için sahneye çıktılar. Çıkış noktasının ülkedeki protestolar olduğunu söyleyen senarist ve yönetmen Önder, poker partisi için evde buluşan ama kapılarının önüne kadar taşan protestolarla ne yapmaları gerektiği üzerine fikir ayrılığına düşen arkadaşlar üzerinden ikircikli ve ikiyüzlü hallerimizi açık ettiği “Taksim Hold’em”ı yazarken kendi deneyimlerinden yola çıktığını söyledi. Mizahın insanlık durumunu anlatmak için ideal bir yol olabileceğini söyleyen Önder, Japon izleyicinin ilk kez seyirciyle buluşan filmine verdiği olumlu tepkiden çok mutlu olduğunu söyledi, evin duvarlarındaki resim ve afişlerin manasına kadar merak eden dikkatli izleyicilerin sorularını yanıtladı.
Japon izleyicisinin “Ertuğrul 1890”daki başrolüyle tanıdığı Kenan Ece’nin Tokyo’ya üçüncü gelişi. Aldatıcı tasasız halleriyle poker partisinin ev sahibi rolünde parlayan Kenan Ece çok iyi yazıldığını düşündüğü senaryoyu okur okumaz teklifi kabul etmiş, “Filmin dünyanın bir başka köşesindeki seyirciye de ulaşabilmesinin nedeni kuşkusuz evrensel dili” dedi. Yapımcı Amado ortak yapımcıları Tuvan Yalım, Timur Çambol ve Kaan Yazgan’dan yardım alsa da projeye en başından destek verme nedeninin senaryo olduğunu söyledi ve izleyicinin kahkalarıyla emeklerinin karşılığını aldığını belirtti