Sosyal medya da seçime kilitlendi
Sosyal medya, politikanın sansürsüzce konuşulabildiği tek platfom. Seçime bir kala partilerin sosyal ağlar üzerindeki propaganda mücadelesi hız kazandı. Bazı siyasi partiler sosyal medyadaki resmi kanalları üzerinden çalışırken bazıları da milletvekili adayları ve partililerin kişisel iletileri ile boy gösteriyor.
cumhuriyet.com.trTürkiye yarın sandığa gidiyor. 24. Dönem Milletvekili Genel Seçimleri’nde yeni parlamentosunu belirleyecek. 7 bin 695 aday, TBMM’ye girecek 550 ismi belirleyecek 50 milyon 189 bin 930 seçmene ulaşmaya çalışıyor. 12 Haziran seçimleri öncesinde siyasi partilerin seçmenle buluşma yöntemlerine, yenileri eklendi. Peki seçimin tam öncesinde sandığa kilitlenen sosyal medyada neler yaşanıyor?
'Facebook - Twitter seçmeni'
Seçmene ulaşmak için Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlar üzerinde varolmak, siyasi partiler için kaçınılmaz oldu. Partiler ya da milletvekili olabilmek için yarışan adayların sosyal ağlardaki sayfaları onbinlerce seçmen tarafından takip ediliyor. 12 Haziran seçimleri öncesinde tüm siyasiler, seçmenlerine hızlı ve kolayca ulaşabilmek için bu 'etkili' aracı kullanmaya başladı.
Nasıl kullanıyorlar?
Sosyal medyayı kurumsal biçimde kullanan siyasi partiler, liderlerinin programını adım adım takipçilerine bildiriyor. Miting alanında yurttaşların çektiği ve sosyal ağlarda yayınladığı fotoğraflar paylaşılıyor. Vaatler ve söylemlerin yanında internet üzerinden canlı yayınlanan mitinglerin nereden izlenebileceğine dair bilgiler takipçilere aktarılıyor. Parti ile ilgili internet medyasında yayınlanan haberler de paylaşım yoluyla takipçilere duyuruluyor. Bunların yanısıra takipçilerin görüşleri de partilerin sosyal medya hesapları üzerinden diğer takipçilere ulaştırılıyor. Özellikle Twitter'daki propaganda süreci seçmenlere de seslerini duyurma şansı tanıyor. Aynı yöntemi kişisel sosyal medya hesaplarıyla da kullanan milletvekili adayları seçmenleriyle bire bir temas kuruyor.
'Paylaşım savaşı'
Liderlerin seçim meydanlarında giriştikleri sözlü tartışmaların bir başka türü sosyal medya üzerinde yaşanıyor. Televizyon reklamlarının bir hayli fazla kullanıldığı 12 Haziran seçimleri öncesinde aynı reklamlara ya da onları eleştiren, komik kopyalarına ait videolar internet üzerinde tıklanma rekorları kırıyor. Seçmelerin bu videoları kendi arkadaşlarıyla paylaşması tıklanma sayılarını yükseltiyor. Kullanıcıların kendilerine yakın buldukları liderlerin konuşmalarını ya da uzak gördükleri liderlerin gaflarını içeren videolar da çok paylaşılanlar arasında.
Sandığa yansır mı?
Milyonlarca Türk kullanıcı tarafından takip edilen sosyal medyada bildirimler, anketler, paylaşımlar yoluyla ilerleyen propaganda sürecinin 12 Haziran'da sandığa nasıl yansıyacağını belirlemek güç. Fakat sosyal medyanın seçmene, seçim sürecinin tam ortasında olduğu hissini verdiğini söylemek yanlış olmaz. Ayrıca seçim gününde yasaklar nedeniyle gazete, televizyon ve radyolarda oluşacak boşluğun sosyal medya tarafından doldurulacağı tahmin ediliyor.