'SBS sonuçları anayasayla çelişiyor'
Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı, fakir halk çocuklarının devam ettiği taşradaki ve kenar semtlerdeki devlet okullarında başarı oranının çok düşük olmasının, Anayasa'da güvence altına alınan, eğitimde fırsat eşitliği ilkesiyle çeliştiğini söyledi.
cumhuriyet.com.tr2009 Seviye Belirleme Sınav (SBS) sonuçlarına göre 33 bin 150 öğrencinin baraj altında kalarak puanlarının dahi hesaplanmaya değer görülmemesi, öte yandan en başarılı ilk 8 öğrencinin özel okullardan olmasını değerlendiren Bağımsız Eğitimciler Sendikası (BES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, "Fakir halk çocuklarının devam ettiği taşradaki ve kenar semtlerdeki devlet okullarında başarı oranının oldukça düşük olması, Anayasada güvence altına alınan, eğitimde fırsat eşitliği ilkesiyle çelişmektedir" dedi.
Avcı, "SBS sınav sonuçları, Türkiye'nin batısıyla doğusunu, özel okullarla devlet okullarını, varlıklı semt okullarıyla fakir semt okullarını bir kez daha bıçak gibi ikiye bölmüştür. Özel okulların yanında zengin semt okulları başarılı olurken, 'köy ve fakir semt okulları' nal topladı. Halen binlerce okulda ikili, binlerce okulda da birleştirilmiş sınıflarda eğitim veriliyor. Yaklaşık 6 milyon öğrenci bu okullarda olumsuz, sağlıksız ve ilkel koşullarda alt alta, üst üstte, kucak kucağa eğitimini sürdürüyor. Bu okullarda derslik, laboratuar, spor ve eğitim salonları eksikliği, öğretmen açığı da cabası. Sınavda sıfır çekenlerin çoğunun sosyo-ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocukları olması, eğitim sistemimizde nelerin öncelikle çözülmesi gerektiğini ortaya koymaktadır" diye konuştu.
"Yaşanan bu vahim manzara karşısında bazı Hükümet yetkililerinin ve Milli Eğitim bürokratlarının bizden daha çok yakınıyor olması, şikayet ediyor olması eğitim sistemimizin içler acısı olduğunun resmidir" diyen Avcı, açıklamasını şöyle sürdürdü: "Oysa ki o koltuklar ve makamlar şikayet etme yeri değil, bilakis çözüm yeridir. Gün, aciz konuşma ve şikayetlenme günü değildir. Sonuçlar sınava endeksli eğitimin sorunlu yüzünü bir kez daha göstermiş, sınavın en başarısızları, sosyo-ekonomik açıdan en yoksul kesimlerden çıkmış ve eğitim sisteminin çöküş noktasına geldiği belli olmuştur. Çocuklarımız için ortaya ciddi şeyleri sunma ve doğru şeyler yapmanın zamanı gelmiş geçmiştir."