Sahtekâr acentelere dikkat
İnternetteki tatil sitelerinde 'erken rezervasyon indirimi' ya da 'her şey dahil' sistemiyle ekonomik otel fırsatı sunduklarını ilan eden bazı acenteler, tatilcileri mağdur ediyorlar. Seyahat acenteleri nedeniyle mağdur olan tatilcilerin, Kültür ve Turizm ile Sanayi ve Ticaret Bakanlıkları'na, TÜRSAB'a, valilikler ve kaymakamlılıkların tüketici masalarına başvurabilecekleri belirtildi.
cumhuriyet.com.trYapılan araştırmaya göre, internetteki tatil sitelerine 'Erken Rezervasyon İndirimi', 'Ekonomik Otel Fırsatı/Her Şey Dahil' sloganlarıyla ilanlar veren bazı acenteler, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliğine (TÜRSAB) üye olmalarına karşın parasını aldıkları tatilcilere hizmet sunmuyor.
Acenteye yaptığı ödemenin ardından otele giden ya da rezervasyon hakkında bilgi almak isteyen vatandaşlar, otel yöneticilerinin, ''adlarına herhangi bir rezervasyon yapılmadığını'' söylemeleri üzerine, ''hayal kırıklığına uğradıklarını ve tatillerinin zehir olduğunu'' belirtiyorlar.
Vatandaşlar, acenteler arasında, Kültür ve Turizm Bakanlığından işletme belgesi alanlar ile TÜRSAB üyesi olanların da bulunduğunu, acenteye bu yüzden güvendiklerini ifade ediyorlar. Yetkililerin bu acentelere karşı gereken yaptırımları hızla uygulamasını isteyen vatandaşlar, seyahat acentesi açılmasına izin verilirken vatandaşların mağdur edilmesini engelleyecek tedbirlerin de alınmasını istiyorlar.
'Şikayeçi olun'
TÜRSAB Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Alper Maçkan, tatilcilerin, seyahat acentelerine rezervasyon yaptırırken marka isimler yerine, çevreden referans aldıkları acenteleri tercih etmeleri uyarısında bulundu.
Seyahat acentesi aracılığıyla rezervasyon yaptıran ve para yatıran ancak karşılığında hizmet alamayan vatandaşların, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketiciyi ve Rekabeti Koruma Genel Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı İşletme ve İştirakler Genel Müdürlüğü ve TÜRSAB ile valilikler ve kaymakamlıkların tüketici masalarına mutlaka başvurmaları gerektiğini kaydeden Maçkan, ayrıca acente mağdurlarının bu firmalar aleyhine maddi ve manevi tazminat davaları açmalarını istedi.
Maçkan, şikayetlerin haklı bulunması halinde, TÜRSAB'ın acenteye verdiği işletme belgesini iptal ettiğini, ilgili genel müdürlüklerin de firmanın kapatılmasından idari para cezası verilmesine kadar çeşitli yaptırımlarda bulunduğunu anlattı.
TÜRSAB'ın her bölgede temsilcileri bulunduğunu dile getiren Maçkan, bu tür mağduriyetlerin önlenmesi için temsilciler aracılığıyla düzenli denetimler yaptıklarını söyledi. Bu doğrultuda son 1 yılda TÜRSAB'a üye 20 acentenin üyeliğinin iptal edildiğini bildiren Maçkan, ''Tatil önemli. İnsanlar yıl boyunca yaşadıkları yorgunluğu 5-10 günlük tatilde atmaya çalışıyorlar. İnsanlara tatillerini zehir edenlere en ağır cezalar verilmeli'' diye konuştu.
Seyahat acentelerinde aranması gerekenler
Maçkan, tatillerini bir seyahat acentesinin organizasyonu aracılığıyla gerçekleştirecek olanların, öncelikle firmanın TÜRSAB üyesi ve 'Seyahat Acentesi İşletme Belgesi' sahibi olup olmadığına bakması gerektiğini belirtti.
TÜRSAB'a üye acentelerin ''www.tursab.org.tr'' internet adresinden öğrenilebileceğini bildiren Maçkan, şunları kaydetti: ''Seyahatçiler, otel odası ya da tur satın alırken, firmanın 'TÜRSAB' logosu taşımasına dikkat etmeliler ve belgelerini mutlaka görmeliler. Mutlaka hizmet sözleşmesini okumalılar ve firmadan sözleşmeyi almalılar. Seyahat sigortası özellikle yapılmalı. Çünkü sigorta şirketleri, mağdur olan tatilcilere 1-1,5 ay içinde paralarını ödemekle yükümlü. TÜRSAB'a kayıtlı olmayan birçok internet sitesi var. İnternetteki tatil sitelerinin her ilanına güvenilmemeli.''