Okul servis araçları hizmet yönetmeliğinin değiştirilmesi

AKP Muğla Milletvekili Mehmet Nil Hıdır, okul servis araçlarında 12 olan yaş sınırının 20'ye çıkarılmasını değerlendirirken, ''Yasal sorumluluklarını yerine getiren 70 bin minibüs esnafının araçlarını yenilemeye zorlamak da etik ve yasal değildir'' dedi.

cumhuriyet.com.tr

AKP Muğla Milletvekili Mehmet Nil Hıdır, Muğla'da gazetecilere yaptığı açıklamada ''Okul servis araçları hizmet yönetmeliğinde yapılan değişiklik'' konusunda kamuoyunun bazı basın kuruluşlarınca yanıltıldığını iddia etti.

Hıdır, köy ilkokullarında tek öğretmenle birinci sınıftan 5. sınıfa kadar eğitim gören öğrenciler yerine taşımalı sistemle köylerdeki öğrencilerin grup köy ilkokullarına taşınmasıyla her sınıfa bir sınıf öğretmeni ve branş öğretmenleri atanarak eğitim zenginleştirildiğini ifade etti. Hıdır, şunları söyledi:
''Taşımalı sistemle eş güdümlü olarak Ulaştırma Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı da bir dizi değişiklik yaparak yönetmeliklerde uyumu sağlamışlardır. Bunlar, 20 yaşın üzerindeki araçların trafikten men edilmesi. Fenni muayenelerin özelleştirilerek daha sıkı ve müsamahasız araç muayenelerinin yapılması. Servis araçları 'S', toplu taşıma araçları ise 'TM' plaka ile ayrıştırılarak, taşımacılıkta ihtisaslaşma sağlanmış, kaçak taşımacılık ortadan kaldırılmıştır. Alınan tedbirlerle 28 Ağustos 2007 yönetmeliğindeki 12 yaş sınırı 17 Eylül yönetmeliğiyle 20 yaşa çıkarılarak Bakanlıklar ve yönetmelikler arasında da yasal uyum sağlanmıştır.''

Fenni muayenesi, servis bakımı ve onarımı zamanında yapılmış her aracın yasalar karşısında emniyetli ve yolcu güvenliğine sahip araç olduğunu ifade eden Hıdır, ''Yasal sorumluluklarını yerine getiren 70 bin minibüs esnafının araçlarını yenilemeye zorlamak da etik ve yasal değildir. Yasa dışı zorlamalar 'otomotiv sektörüne destek amacıyla minibüs satışlarının arttırılması' gibi yanlış bir düşünceyi gündeme getirir ki bu otomotiv sektörüne de milletvekillerine de büyük haksızlık olur'' diye konuştu.

Hıdır, milletvekillerinin servis ve toplu taşımacılara yaranmak gibi bir amaçla öğrencilerimizin hayatlarını riske sokmayacak kadar sorumluluk sahibi olduğunu belirterek, ''Araçların tanımlarını yapmak suretiyle varsayımlarla hayatın gerçekleri arasında kalın bir çizginin olduğunu vurgulamamız gerekir. Hurda araç, 20 yaşından büyük, trafikten men edilmiş araçtır. Yaşlı araç, 5-20 yaş arasında fenni muayenesi, servis bakımı yapılmış, yol ve yolcu güvenliği yasal denetimlerle takip edilen araçtır. Genç araç, fabrikadan yeni çıkmış sıfır kilometre araçtır'' dedi.