Öğretmen istihdamında 'aşamalı seçim' önerisi
Eğitim-Bir-Sen tarafından, yarın toplanacak 19. Milli Eğitim Şurası için hazırlanan raporda, "öğretmen istihdamında aşamalı bir seçimi öngören özgün bir modelin oluşturulması" önerildi.
AA
Öğretmen seçiminde yeni model önerisi
Sendika tarafından, şuranın bir diğer gündem maddesi olan "Öğretmen Niteliğinin Arttırılması" konusunda da bazı öneriler getirildi. Buna göre, sendika, öğretmen seçiminde aşamalı bir seçim sistemini içeren özgün bir modelin oluşturulmasını önerdi.
Sendikanın getirdiği öneri şöyle: "Örneğin, lisans not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.50 olanların öğretmenlik yapmak için başvuruda bulunabilecekleri ilan edilmelidir. Bu şartları sağlayanlar genel kültür testine (Kültür ve Medeniyet Tarihi, Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya, Eğitim Tarihi, Yakın Dönem Türkiye ve Siyasi Tarihi gibi) tabi tutulmalı, bu sınavdan en az 75 puan alanlar, öğretmenlik mesleğine ilişkin bilgi, beceri, tutum ve davranışları ölçen sınava alınmalı ve bu sınavdan 70 alanlar 12 haftalık adaylık eğitimini almak üzere ilgili kuruma gönderilmeli, adaylık eğitimini başarı ile tamamlayanlar atanmalıdır."
"Nitelikli adayların mesleği tercih etmeleri için teşviklerin verilmesi, ihtiyaç duyulan alanlar önceliğinde öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarında çift dalda öğretmen yetiştirilmesi, öğretmenlere yeni teşviklerin verilmesi ve istihdamda zorluk çekilen bölgelerde görev yapan eğitimcilere ilave teşviklerin verilmesi" ile "Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun çıkarılması" da sendikanın diğer önerileri arasında yer aldı.
Sendika tarafından, şuranın "Yönetici Niteliğinin Arttırılması" gündem maddesi konusunda, eğitim yöneticiliği için özgün ve saydam bir taltif sistemi geliştirilmesi teklifi de getirildi.
Şuranın "Okul Güvenliği" gündemi için ise bir veri tabanı oluşturulması gerektiğine işaret edilen raporda, bilgilendirme kitapçıklarının hazırlanması, güvenli okul standartlarının geliştirilmesi ve okul yemeği uygulamasının başlatılması kaydedildi.
Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, raporun giriş bölümünde, öğrencilerin ve öğrenci velilerinin de katkı ve katılım sağladığını, akademisyenlerin, eğitim politikaları belirleyici ve uygulayıcılarının ağırlıkta olduğu mini bir eğitim şurası yaptıklarını, tekliflerin ve gerekçelerini ortak akla ve eğitim biliminin gereklerine dayalı olarak belirlediklerini kaydetti.