Mutsuz öğrenci okulu kırıyor
Devamsızlıkta yaşıtlarına fark atan Türk öğrencinin mazereti de hazır.
Deniz ÜlkütekinMEB istatistiklerine yansıyan rakamlar Türk öğrencilerin okula devam rakamlarının OECD ülkeleri ortalamasının bir hayli gerisinde olduğunu ortaya koydu. Buna göre, “okulu asma” olarak tabir edilen derse mazeretsiz gelmeme oranlarında Türkiye yüzde 17.2, OECD ortalaması ise yüzde 5 oldu. Dersi kırma alanında Türkiye yüzde 15, OECD ortalaması yüzde 6.6 olurken, derse geç kalmada Türk öğrenciler yüzde 16,6 OECD ülkelerindeki yaşıtları ise yüzde 15.4 oranını tutturdu. Toplamda bu üç tür devamsızlık konusunda 15 yaş üzeri öğrencilerde Türk öğrencilerin devamsızlık oranı yüzde 48.8, OECD ortalaması yüzde 27 oldu.
Daha çok dezavantajlı bölgeler
Eğitimci Alaaddin Dinçer’in yaptığı araştırmaya göre, özellikle dezavantajlı bölgelerdeki okullarda devamsızlık seviyeleri oldukça yüksek olurken, avantajlı bölgelerde ise YGS ve LYS gibi sınavlar öncesinde okul idareleri tarafından devamsızlığa tolerans gösterilmesi de öğrencilerin devamsızlık oranlarını yükselten bir başka etken olarak ortaya çıktı.
Akademik başarısızlık ve okul ikliminin yarattığı mutsuzluk duygusu devamsızlığı kışkırtan bir işlev olarak ortaya çıktı. Aile, arkadaş ve sosyal çevrenin çocuğa yönelik olumsuz tutumlarının yarattığı duygusal kırılmalar devamsızlık nedenleri arasında yer aldı.