Moda e-ticareti aştı

İnternetten alışveriş yapmak özel sitelerle artık daha cazip. Yerli ve yabancı birçok markaya indirimli ulaşıldığı gibi son moda tasarımlar da yakından takip edilebiliyor. Ancak özel alışveriş sitelerine girebilmek için davetiye şart.

cumhuriyet.com.tr

İnternetten alışveriş yapmak alışveriş merkezlerinde saatlerce gezmekten çok daha işlevsel bu kesin. Ama ben ille de deneyeceğim, kumaşına dokunacağım diyenlerin alışması çok kolay değil. Yine de son açılan özel alışveriş siteleri internetten hiç alışveriş yapmayan insanların bile iştahını kabartıyor. Neden mi? Çünkü dönemsel olarak belli markaları yüzde 40’lardan yüzde 70’lere varan indirimlerle satan internet siteleri giderek yaygınlaşıyor.

Bu sitelerin ortak özelliği davetiyeyle kabul edilmeniz. Biz de internetten butik alışverişin üç adresi markafoni, limango ve sektörün en yenisi trendyol’a sorularımızı yönelttik. Görünen o ki kadınlar alışveriş konusunda internette de erkeklere fark atmış. Üç sitenin de kullanıcılarının çoğunluğunu kadınlar oluşturuyor.

Limango, ilk olarak 2007’de Almanya’da limango.de adresinde faaliyete geçmiş. 2009’un başında Almanya’dan sonra Türkiye’ye ilk yatırımını yapan Otto Group tarafından satın alınmış ve 2009 yılının nisan ayında limango.com.tr kurulmuş. Şu anda 350 bin üyesi var. Kullanıcı kitlesi ağırlıklı olarak 28-40 yaş arası ve yüzde 60’ı kadın. Limango Genel Müdürü Gülgem Toygar, markaları seçerken hedef kitlesinin tercihleri, kalite, mevsimsel değişiklikler ve fiyatlarını göz önünde bulundurduklarını söylüyor. Limango’nun rakiplerinden farkını sorduğumuzda Toygar, limango’nun Otto Group’a ait olduğunu vurguluyor ve “Otto Group dünyada amazon.com’dan sonra en büyük ikinci e-ticaret platformu. Tüm dünyada 20 farklı ülkede e-ticaret, finans, perakende ve benzeri konularda 1949’dan beri faaliyette olan bir grup. 10 milyar Avro’nun üzerindeki cirosu ve 123 firması ile Otto Group çok ciddi bir bilgi birikimine sahip ve biz Türkiye ayağı olarak tüm bu sinerji ve bilgiden faydalanma imkânına sahibiz” diyor.


Trendyol.com

Trendyol.com, 2009 Temmuz ayında Demet Mutlu ve Begüm Tekin tarafından kurulmuş. Tekin, ikisinin de bir dönem yurtdışında yaşadıklarını ve bu dönemde tüm alışverişlerini internetten yaptıklarını söylüyor. Türkiye’ye döndüklerinde internetten alışverişin çok yaygın olmadığını görmüşler ve istedikleri markaları internetten alabilecekleri özel bir alışveriş kulubünün iyi bir iş fırsatı olduğunu düşünmüşler. Trendyol henüz çok yeni olduğundan nasıl öne çıkacaklarını sorduğumuzda Tekin, “Markaları özenle seçiyor ve üye grubumuza hitap edeceğinden emin olmaya çabalıyoruz. trendyol.com’da moda editörleri tarafından seçilmiş seçkin markaların ürünleri var. Üyelerimizin ihtiyaçlarını ve isteklerini çok iyi anlıyoruz. Yurtdışındaki örnekleri de takip ederek, müşteri memnuniyetine çok önem veriyoruz ve en önemlisi Türkiye’de moda otoriteleri ve trendsetterlar ile çok yakın çalışıyoruz” diyor.