Milli Eğitim’in en büyük derdi Arapça

İmam hatiplerde ‘Arapça’ eğitimin gelişmesi için yapılan toplantılarda ‘Arapça okul zili’nden öğle aralarında Arapça şarkı çalınması gibi çeşitli öneriler getiriliyor.

Sinan Tartanoğlu

 

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), imam hatip liselerinde Arapça eğitiminin geliştirilmesi için yol haritası üzerinde çalışıyor. İllerde Din Öğretimi ile ilgili yönetici ve öğretmenlerin katıldığı toplantılarda “Arapça Eğitimini Geliştirmenin Yol Haritası” başlıklı sunumlar yapılıyor. Sunumda, “Haftanın belli günlerinde okul zillerinin Arapça olarak çalmasını, öğle aralarında Arapça şarkı /ezgi yayını”, “Öğretmenlerin Arapça klavye konusunda sıkı takibi”, “Okulun web sitesi, tanıtım materyallerinin sene sonuna kadar Arapça olarak hazırlanmasını istemek” gibi öneriler dile getiriliyor. Sunumun, daha önce imam hatip liselerinde “Türkçe’nin yasaklanması”önerisini getiren Din Öğretim Genel Müdürü Nazif Yılmaz’ın da katıldığı Ankara’da bir toplantıda da yapılması dikkat çekiyor.

MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, yurdun çeşitli illerinde din öğretimi yönetecileri, imam hatip lisesi ve ortaokulu müdürleri ve öğretmenleri ile çok sayıda toplantı yapıyor. Toplantılarda, imam hatip liselerinin ve ortaokullarının kalitesinin arttırılması için öneriler dile getiriliyor, kararlar alınıyor.
İllerde yapılan çalıştay ve toplantılarda yapılan “Din Öğretimi Şube Müdürleri için İmam Hatih Okullarında Arapça Eğitimini Geliştirmenin Yol Haritası” başlıklı sunum dikkat çekiyor.

Arapça okul zili’
Sunumda, “Okul yönetimlerinden haftanın belli günlerinde okul zillerinin Arapça olarak çalmasını talep etmek, öğle aralarında Arapça şarkı/ezgi yayını konusunda okul yöneticilerini teşvik etmek” önerisi dile getiriliyor.

Arapça klavye
Okul yönetecileri için önerilerin yer aldığı sunumda, “Okul yönetimlerinden; öğretmenlerini Arapça klavye konusunda sıkı takip etmelerini istemek”, “Okul yönetimlerinden, okulun web sitesi, tanıtım materyallerinin sene sonuna kadar Arapça olarak hazırlanmasını istemek” ifadeleri kullanılıyor.

3 dilli sınıf levhası’
Sunumda, “Okul yöneticilerinden okul içi derslik ve diğer mekanlarının levhalarının 3 dilli olarak hazırlanmasını talep etmek, bu şekilde olan okulların teşvik ve tebrik etmek” önerisi bile yer alıyor.

MEB’i Arapça, ezbere tanıtsın’
Sunumda, imam hatip okul müdürlerinden talep edilen dil yeterlilikleri de sıralanıyor. Buna göre ilahiyat kökenli bir okul müdüründen, “Kendisini, okulunu ve genel olarak imam hatip okullarını, ilini, yaptığı temel etkinlikleri, Milli Eğitim Bakanlığı’nı, ülkesini tanıtacak metinleri ezberlemesi” talep ediliyor. 

Türkçe yasaklansın önerisini getirmişti

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Ankara Kızılcahamam’da, illerdeki söz konusu toplantılara benzer bir çalıştay düzenledi. Çalıştaya imam hatip ortaokulları ve liselerinin kadın yöneticileri katıldı. “Arapça Eğitimini Geliştirmenin Yol Haritası” sunumu bu çalıştayda da yapıldı. Çalıştaya Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin ile birlikte Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz da katıldı. Yılmaz, daha önce, “Arapça öğretilirken ikinci bir dil kullanılmaması gerekir. Temel ilke olarak ilk dersten itibaren Arapça konuşulması benimsenir. Türkçe konuşmanın yasak olmasıyla öğrenciler mecbur kaldıkları için ister istemez Arapça konuşmaya başladılar” ifadelerini içeren bir bildiri kaleme almıştı.