Maserati, Çin'deki satışlarını ikiye katladı
Çin, gelişen ekonomisine paralel olarak alım gücünün artmasıyla dünyada lüks otomobil pazarının öne çıkan ülkelerinden olmaya başladı. İtalyan markası ''Maserati'', 2011 yılında Çin'de 780 araba satışına ulaşarak bir önceki seneye göre satışlarını ikiye katladı.
cumhuriyet.com.trİtalyan markası ''Maserati'', 2011 yılında Çin'de 780 araba satışına ulaşarak bir önceki seneye göre satışlarını ikiye katladı.
Güneyin Günlüğü gazetesinin haberine göre ''Maserati'', 2011'de 780 araba satışıyla İtalyan otomobil devinin en büyük ikinci pazar ülkesi olma özelliğini kazandı.
Quattroporte, Çin'de en çok rağbet gören model olurken, toplam satışın yüzde 57'sini oluşturdu. Satışın yüzde 43'ünü oluşturan Gran Turismo ve Gran Cabrio, rağbet gören diğer Maserati modelleri oldu.
Maserati, Çin pazarındaki canlılık dolayısıyla geçen yıl içerisinde Vuhan, Vıncou, Tiencin ve Şiamın şehirlerinde yeni bayiler açarak Çin'deki bayi sayısını 15'e çıkarmıştı.
Maserati'nin en büyük pazar ülkesi ABD'de yılda ortalama bin tane Maserati satılıyor. 5 sene önce Maserati'nin en çok satış yaptığı yedinci ülke olan Çin, gelişen ekonomisi ve halkın hayat standardındaki artışla ikinci sıraya yükseldi
Maserati'nin yanı sıra Çin'de 10'dan fazla şehirde bayisi bulunan başlıca lüks otomobil markaları arasında Lamborghini, Jaguar, Porsche ve Ferrari de bulunuyor.
Çin'de lüks tüketimin başlıca ögelerinden olan lüks otomobile gösterilen ilginin artmaya devam edeceği tahmin ediliyor.