Küçük sınıfın prensi Polo

Alman üretici Volkswagen'i küçük sınıf otomobiller arasında temsil eden Polo 2009 yılının son aylarında yeni yüzüyle Türkiye'de satışa sunuldu. Türkiye'de 1.4 litre 85 beygir benzinli ve 1.6 litre 90 beygir TDI dizel motorlarla satışa sunulan yeni Polo'nun 1.4 litrelik motora sahip DSG şanzımanlı aracı testimizin bu haftaki konuğu oldu.

cumhuriyet.com.tr

İlk bakışta aracın dış tasarımında radikal değişiklikler hemen göze çarpıyor. Daha saldırgan çizgilere bürünün Polo ağabeyi Golf’e bir adım daha yaklaşmış gibi görünüyor. Eskisine oranla 3,6 santimetre daha uzun ve 1,3 santimetre daha geniş olan otomobilin iç mekân genişliği belirgin bir biçimde arttırılmış. Üstelik Polo’da diz ve baş mesafesi konusunda bir sorun yaşanmıyor. Bir önceki Polo’ya göre daha yüksek bir omuz çizgisi, daha eğimli tavan çizgisi ve daha dar yan camlar kullanılan Polo’da görüş açıları hâlâ sorunsuz.

İç mekânda daha yumuşak, kaliteli plastik ve alüminyum kaplamalar aracı daha zengin gösteriyor. Zarif ve iyi konumlandırılmış göstergeleri takip etmek çok kolay. Çok işlevli üç kollu direksiyon, mp3 bağlantısı ve navigasyon sistemi oldukça başarılı.

7 kademeli ve çift kavramalı DSG şanzıman opsiyonu da sunulan Polo 1.4, hem çok konforlu bir vites-motor uyumu sunuyor, hem de yakıt tüketiminde 100 kilometrede 6.0 litrelik ortalamayı çok aşmıyor. Ki bu da benzinli motor, otomatik şanzıman birleşimine sahip rakipleriyle kıyaslandığında makul bir seviyede kalıyor. Güvenlikte de yeni Polo’lar tüm Volkswagen’lerde olduğu gibi başarılı. Polo çarpışma testinden yetişkin korumada 32 puanla yüzde 90, çocuk korumada 42 puanla yüzde 86, yaya korumada 15 puanla yüzde 46 ve güvenlik desteğinde 5 puanla yüzde 71 performans göstererek toplamda 5 yıldız aldı. Araçta aynı zamanda ABS, immobilayzır, sürücü ve yolcu ön hava yastığı da standart.