Konutta değişen öncelikler
Ailelerin konut tercihlerinde kadınların tercihlerinin ön plana çıktığını söyleyen Häfele Türkiye ve Bölgesi İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, “Evlerde kadının en çok önem verdiği konular renk uyumu, kullanışlılık ve şıklık. Erkekler ise istekleri konusunda çok netler. Genelde görmek istedikleri şeyler, dokunmatik ve kumandalı teknolojiler, gardırop içi aydınlatmalar, çorap ve kravat düzenleyici aksesuarlar” dedi.
cumhuriyet.com.trDünya genelinde 120 binin üzerinde ürün seçeneğiyle faaliyet gösteren Häfele, mobilya ve kapı aksesuarlarında önemli şirketlerin başında geliyor. Mutfak, banyo, mobilya, kapı üreticileri ile konut ve kamu projelerinin ana tedarikçisi olarak anılan şirket, son olarak geliştirdiği Häfele Concept ile evleri dönüştürmeyi ve daha işlevsel bir yaşam alanı haline getirmeyi hedefliyor.
Häfele Türkiye ve Bölgesi İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun
ESKİ LÜKSLER STANDART OLDU
Konut sektöründe yaşanan değişimle beraber potansiyel alıcıların tercihleri de farklılaşmaya başladı. Günümüzde artık, küçük dokunuşlar, modern donanımlar ve hayatı kolaylaştıran aksesuarlar ev almayı planlayanlar için öncelikli hale geldi. Tüketici, zamanının çoğunu geçireceği evinde hayatına direkt olarak dokunan ürünleri aramaya başladı. Farklılaşan tercihlerle eski lüks, konutta yeni standarda dönüştü.
Häfele Concept ile konfor algısını ilk günden ev sahiplerine yaşatmaya başladıklarını ve tüketicilerin yaşamsal ihtiyaçlarından yola çıkarak ürün geliştirdiklerini belirten Häfele Türkiye ve Bölgesi İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun şunları söyledi:
“Evleri küçük dokunuşlarla, akıllı, kullanışlı ve şık hale getiriyoruz. Aslında baktığınızda hayatın içinde küçük gözüken ancak, can sıkan sorunları pratik bir şekilde ortadan kaldırıyoruz. Banyo aynalarının buğu yapmasını önleyen çözümlerle konforu bir standart haline getiriyoruz. Mobilyalara entegre ettiğimiz aydınlatma ve ses çözümleriyle hem ihtiyaç gideriyor hem de mekâna şıklık katıyoruz. Dar bir alana 50 çift ayakkabı sığdırırken, dönebilmesi sayesinde aradığınız ayakkabıyı kolayca bulmanızı sağlayan aksesuarlar geliştirdik. Bugün artık ev almak isteyenler fayansın veya mermerin kalitesine bakmaktansa evin hayatlarını kolaylaştıracak donanımlara sahip olmasını istiyorlar. Biz de son kullanıcıya devrimsel ve hayata değen çözümlerle gidiyoruz.”
“KADINLAR İÇİN RENK UYUMU, KULLANIŞLILIK ÖNEMLİ"
Evin içinde kullanılan kapı kolundan kiler sistemine aynı renkte olmasının bir uyum yaratarak özellikle kadınların seçimlerinde belirleyici olduğunu, erkeklerin ise nokta atışı yapmayı tercih ettiğini vurgulayan Uytun, “Aile olarak bir konut almak isteyen veya konutunu yenilemek isteyen kullanıcıların arasında en belirleyici kişi kadın. Kadının en çok önem verdiği konular ise renk uyumu, kullanışlılık ve şıklık. Bizim 11 farklı renkte oluşturduğumuz aksesuar ürün aileleri kadınların renk uyumuna dair beklentilerini karşılıyor” diye konuştu.
Uytun, kadınların bel ağrısı çekenlerin büyük kısmını oluşturduğunu belirterek, “Bizim amacımız mekanlarda ergonomi ve kullanım kolaylığını artırmak. Örneğin, bel seviyesinin altındaki tüm dolapları dışarıya çekilebilir hale getiriyoruz ya da kör köşeler için bir dokunuşla dışarıya çekilebilen kiler sistemlerimiz var. Özetle, Häfele ile tasarlanan evlerde kimse dolabı açmak için iki büklüm olmuyor. Erkekler ise istekleri konusunda çok netler. Genelde görmek istedikleri şeyler, dokunmatik ve kumandalı teknolojiler, gardırop içi aydınlatmalar, çorap ve kravat düzenleyici aksesuarlar… Artık çoraplarınızı ve kravatlarınızı düzgün şekilde ve fazla yer kaybetmeden koyabileceğiniz çekmeceler var, üstelik renkleri birbirinden dolap içi aydınlatmalar sayesinde kolaylıkla ayrıştırabiliyorsunuz” dedi.
TÜRKİYE’DEN DÜNYAYA YAYILIYOR
Globalde yılda yaklaşık 2 milyon Euro Ar-Ge yatırımı yapan Alman Häfele Grubu’nda Türkiye, küresel Häfele zincirinin dünya çapındaki 37 bölgesel merkezi arasında büyüklük açısından beşinci sırada yer alıyor. Geçtiğimiz yıllarda Häfele ağı içinde aralarında Gürcistan, KKTC, Irak ve Suriye’nin bulunduğu 6 ülke Türkiye’ye bağlandı. Häfele olarak katma değerli ürün üreterek ülke ekonomisine ve KOBİ’lere destek verdiklerini işaret eden Uytun, “KOBİ’leri hem büyütüyoruz hem de küresel gücümüz sayesinde dünyaya açıyoruz. Türkiye’de 30’un üzerinde KOBİ bizim aracılığımızla uluslararası marka olma yolunda hızla ilerliyor. Türkiye’de geliştirdiğimiz Häfele Concept de uluslararası alanda Hälefe Türkiye’nin yıldızını parlattı. Biz mobilya satmıyoruz ama mobilyanın detayını tasarlıyoruz. Yani akıllı çözümleri şık ve sürprizli üretiyoruz. Bir tezgâhınız var diyelim ana mutfakta, tezgâhın kenarını çekince kayıyor ve yemek masası haline dönüşüyor, işiniz bittiğinde tekrar kapatıyorsunuz. Ya da stüdyo daire içinde kullanılan açık mutfağınız var. Mutfağın tamamen kapanarak özel tasarım bir mobilya gibi görünmesini sağlıyoruz. Bu çözümleri bir sistem içerisinde hazır paket olarak sununca ilk bakışta küçük gibi görünebilecek ince detaylar konutun ana satış argümanı oluyor” ifadelerini kullandı.