Kızlar modaya erkekler markaya bakıyor
Üniversite öğrencileri üzerinde yapılan bir araştırma, kıyafet alışverişinde fiyattan sonra kızların modaya, erkeklerin markaya baktığını ortaya koydu.
AAGenel olarak bakıldığında kızlar ve erkekler için fiyatın önemli bir unsur olduğunun altını çizen Bayhan, ailelerin gelir durumuna göre en alt gelir düzeyindekiler için giysi alırken fiyatın öncelikli olduğunu, üst gelir grubuna mensup gençler için ise markanın daha önemli olduğuna işaret etti.
Anadolu ve Fen liseliler için moda daha önemli
Tüketim eğilimlerinin gelir ile doğrudan ilişkili olduğunu vurgulayan Bayhan, "Yerleşim yerine göre köy kökenliler için giysi alırken fiyat unsuru daha fazla önemli iken kent kökenliler için moda ve marka unsuru daha fazla etkili oluyor. Lise mezuniyetine göre özel kolej mezunları için marka değişkeni, Anadolu ve Fen lisesi mezunları için moda değişkeni daha fazla önem taşıyor" diye konuştu.