Karadeniz taze, Marmara donmuş ürün alıyor
Karadeniz ve Doğu Anadoluda marketlerde, daha çok gramajı yüksek ürünlerin tercih edildiği, bu bölgelerde taze ve kuru gıdalar rağbet görürken, Marmara gibi şehirleşmenin yüksek olduğu bölgelerde ise hazır yiyecekler, paketlenmiş ve donmuş ürünlerin daha fazla tüketildiği bildirildi.
cumhuriyet.com.trAlışverişte kültür yapısı, alışkanlıkların son derece etkili oldğu, her şeyin stokta bulunmasını isteyen bazı tüketicilerin bu yolla psikolojisini rahatlattığı belirtildi.
CarrefourSA Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay, tüketici alışkanlıklarının bölgelere göre değiştiğini belirterek, şöyle dedi:
''Karadeniz ve Doğu Anadolu gibi bölgelerde insanlar büyük gramajlı ürünleri oldukça fazla tercih ediyor. Taze ve kuru gıdaya rağbet ediliyor. Yani tarımın olduğu alanlarda büyük ürünler, gramajı daha fazla ürünler tercih ediliyor. Bunda kültür yapısı, alışkanlıklar etkili oluyor. Bazı tüketiciler her şeyin bulunmasını olmasını istiyor. Evde bir köşede görüp psikolojik olarak kendisini rahat hissediyor. Yine Karadeniz Bölgesinde insanların kalite konusunda daha fazla ince eleyip sık dokuduğu görülüyor. Kredi kartı kullanım oranı da diğer bölgelere göre Karadeniz Bölgesi'nde daha yüksek.
Marmara Bölgesi gibi şehirleşmenin daha fazla olduğu yerlerde ise küçük aile yapısının olması ve hızlı şehir yaşamından dolayı hazır yiyeceklere rağbet ediliyor. Paketsel, donmuş ürünler daha fazla tercih ediliyor.''
Özay, ekonomik anlamda genellikle A ve B sınıfı olarak tabir edilebilecek üst sınıfa daha fazla hitap ettiklerini, ancak diğer gruplardan da talep gördüklerini sözlerine ekledi.