Kadınlar ceplerine aşık

Time Inc. ve Nuance Digital Marketing’in araştırmasına göre kadınların yüzde 78’i sabah kalktıklarında ilk iş olarak cep telefonlarına bakıyor ve gün boyunca da boş zamanlarını cep telefonlarına geçiriyorlar.

Şehriban Kıraç/Cumhuriyet

Tüm dünyada kadınlar adeta cep telefonlarıyla evli. Kadınların yüzde 87’si cep telefonsuz bir hayatı düşünemiyor. Yüzde 98’i nereye giderlerse gitsinler cep telefonlarının yanlarında olduğunu belirtiyor. Time Inc. ve Nuance Digital Marketing’in yaptığı araştırma kadınların cep telefonlarını gerçekten sevdiğini gösteriyor. Araştırmaya göre, kadınların yüzde 60’ı cep telefonlarını hayatlarındaki en önemli araç olarak tanımlıyor. Bu oran erkeklerinkinden (yüzde 43) oldukça yüksek.

Kadınların yüzde 78’i sabah kalktıklarında ilk iş olarak cep telefonlarına bakıyor ve gün boyunca da boş zamanlarını cep telefonlarından sosyal medyayı kullanarak, mesajlaşarak ve alışveriş yaparak geçiriyorlar. Kadınların 73’ü de yatmadan önce gördüğükleri son şeyin cep telefonu olduğunu söylüyor. Araştırmaya göre kadınlar erkeklere göre daha fazla akıllı telefon kullanıyor. Cep telefonlarıyla geçirdikleri zaman reklamcılara da fırsat sunuyor ancak kadınların yüzde 91’i reklamları hiç sevmiyor; onları izinsiz içeri giren bir yabancı gibi görüyor. Uygun koşullarda gösterilen reklamları hoş karşılayabiliyor. Kadınların yüzde 41’i kendi kontrolleri altında olan reklamları tercih ediyor. Yüzde 52’si o anda tüketilen içerikle ilgili reklamlarla daha çok ilgileniyor. Yüzde 41’i lokasyon bazlı teklifler sunan reklamları seviyor. Kadınların yüzde 72’si telefonlarını sosyal medya, yüzde 88’i mesajlaşmak için ve yüzde 55’i de alışveriş için kullanıyor.