İstanbul'da metro çalışmaları

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Şişhane-Maslak Atatürk Oto Sanayi arasında yeni vagonların deneme sürüşünü yaptı. Topbaş, Ocak 2009 2012 yılındaki hedeflerinin, 7 milyon İstanbullunun raylı sistemini kullanmasını sağlamak olduğunu bildirdi.

cumhuriyet.com.tr

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 2012 yılındaki hedeflerinin, 7 milyon İstanbullunun raylı sistemini kullanmasını sağlamak olduğunu bildirdi.

Topbaş, basın mensuplarıyla birlikte Şişhane-Maslak Atatürk Oto Sanayi İstasyonları arasında yeni vagonların deneme sürüşünü yaptı.

Deneme sürüşü öncesinde basın mensuplarına açıklama yapan Topbaş, Şişhane-Maslak Atatürk Oto Sanayi İstasyonları arasında, Ocak 2009 içinde yolcu taşımaya başlayacaklarını söyledi.

Topbaş, şu anda 15 kilometresi tamamlanan hattın 21 dakikalık mesafede hizmet verdiğini ifade ederek, ''2009 ortalarında belki Seyrantepe istasyonumuza da ulaşmış olacağız. Yani Galatasaray Stadı yapılmadan metro bitmiş olacak. Ulaşım, metro ile doğru ve güzel. Bunu sağladık'' dedi.

Deneme sürüşünü gerçekleştirdikleri vagonların çok farklı ve kapsamlı olduğunu dile getiren Topbaş, sözlerine şöyle devam etti: ''İstasyonlarımızı, sergiye elverişli, temalı istasyonlar haline getirmeye çalıştık. Burası, İstanbul'un kuzey-güney aksında en önemli iletişim aksını oluşturuyor. Deneme sürüşlerimizi başlatıyoruz. 2012'de hedefimiz, 7 milyon insanımızın raylı sistem kullanır hale gelmesi.''


Metronun özellikleri

Sistem entegre olduğunda vagonlar, Taksim, Şişhane, 4. Levent, Darüşşafaka hattında İstanbullulara hizmet verecek.

Metro vagonları, Güney Koreli Hyundai Rotem firması tarafından üretildi. Yıl sonuna kadar hatta indirilen vagon sayısı 28 olacak. 2009 yılında teslim edilecek vagonlarla birlikte proje kapsamında alınacak vagon sayısı 92 olacak. Halen Taksim-4. Levent hattında 32 vagon kullanılıyor. Yeni vagonların hizmete alınmasıyla filo, 124 vagona çıkacak. 2009 yılı sonunda hattın yolcu taşıma kapasitesi 4 katına çıkarılmış olacak.

Her bir araç 4 vagondan oluşuyor. Vagon yolcu taşıma kapasitesi, oturan 56 kişi, ayakta 185 kişi, toplam 242 kişi.

 

Yeni vagonlarda konfor farkı

Şu an işletilen vagonlardan farklı olarak yeni araçlarda vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları bulunuyor. Böylece 968 yolcunun bir tren içinde homojen dağılımı mümkün olacak.

Tüm vagonlar klimalı olacak. Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital gösterge olacak. Araç içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı on-line bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren ''dinamik yol haritası'' olacak.

Araç içinde, araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların açılacağı dijital ok göstergesi ile iletilecek. Her vagonda 6 adet LCD yolcu bilgilendirme ekranları olacak. Vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip.