"İskeleyi, AKP'nin belediyecilik anlayışı batırdı"
CHP İstanbul Milletvekili Mehmet Sevigen, batan Karaköy İskelesi'nin AKP'nin belediyecilik anlayışının iflas ettiğini bir kez daha gösterdiğini ifade ederek "Bilinmelidir ki Karaköy İskelesi’ni batıran lodos değil, AKP’nin belediyecilik anlayışıdır" dedi
cumhuriyet.com.trBatan Karaköy İskelesi CHP İstanbul Milletvekili Mehmet Sevigen’in, İçişleri Bakanı Beşir Atalay’ın yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesi ile Meclis gündemine taşındı.
CHP İstanbul Milletvekili Mehmet Sevigen, soru önergesinde batan Karaköy İskelesi’nin AKP’nin belediyecilik anlayışının iflas ettiğini bir kez daha gösterdiğini belirterek “Bilinmelidir ki, Karaköy İskelesi’ni batıran lodos değil, AKP’nin belediyecilik anlayışıdır” dedi. Fırtına ve lodosa 1984 yılından bu yana dayanan Karaköy İskelesi’nin, 2005 yılında özelleştirmeyle Türkiye Denizcilik İşletmeleri’nden (TDİ) alınarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin şirketi olan İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş’ye (İDO) bedelsiz devredilmesinin ardından ancak 3 sene yaşayabildiğini söyledi. Sevigen, İDO’nun, ‘ihmalimiz yok, bakımları yapıldı’ derken, bakım ihalesini alan şirketin ise, ‘Onarım yapmadık, sadece ölçüm yaptık’ şeklindeki açıklamalarının ortada nasıl bir ihmal olduğunu gözler önüne serdiğini savunarak, “Uzmanlar iskelenin lodostan değil bakımsızlıktan battığını, iskeleyi taşıyan dubaların 2007’den beri su aldığını belirtmiştir” diye konuştu.
Tüm ihbar ve uyarılara rağmen gereken bakım ve onarımın yapılmadığını ifade eden CHP’li Sevigen, “Uzmanların ihbarlarına gerek kalmadan iskelenin sorunlarına kalıcı ve sürekli çözüm bulmayan yetkililerin ciddi boyutta ihmali olduğu görülmektedir” dedi.
Sevigen önergesinde Atalay'a şu soruları yöneltti:
“Akşam ve sabah saatlerinde Karaköy iskelesi üzerinde binlerce yolcu bulunmaktadır. Peki çok kısa süre içerisinde batan bu iskele üzerinde o anda binlerce yolcu olsaydı bunun hesabını kim verecekti? Yetkililerin istifa etmesi için iskelenin, üzerindeki binlerce yolcuyla batarak bir facia yaşanması mı gerekmektedir? Onlarca yıl yaşayan, çok daha kuvvetli nice lodoslara dayanmış iskele batınca AKP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) yetkililerinin ilk işi suçu lodosa atmak olmuştur. Şiddetli yağmur ve fırtınadan ibaret doğa olaylarına karşı bile tedbir alamayan, halkı ve halkın varlıklarını koruyamayan bir belediyecilik anlayışı olamaz. Belediye yetkilileri en ufak yağmurda iflas eden altyapının, orta ölçekli bir fırtınada batan iskelenin hesabını vermelidir. Bilinmelidir ki, Karaköy İskelesi’ni batıran lodos değil, AKP’nin belediyecilik anlayışıdır. Bu çerçevede; -Yıllarca nice lodosa dayanmış, Karaköy İskelesi’nin orta ölçekli bir lodostan dolayı battığı açıklamasını inandırıcı buluyor musunuz?
-Vatandaşların ve özellikle uzmanların “Karaköy İskelesi’nin su aldığı, dengesinde ciddi bozulma yaşandığı ve bu durumun tehlike arz ettiği” yönündeki hem İDO hem de İBB yetkililerine yaptığı şikâyetlere rağmen belirtilen sorunlara yönelik kalıcı, sürekli çözüm ve tedbirler neden alınmamıştır?
-Olayda sorumluluğu bulunan yetkililer hakkında soruşturma başlatmayı düşünüyor musunuz?
-Uzmanlar iskelenin sadece bakım ve onarımının düzenli olarak yapılmadığı için batabileceğini belirtirken, İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy’un suçu lodosa atması size inandırıcı geliyor mu?
-Milyonlarca YTL değerindeki iskelenin ihmal nedeniyle bugün sulara gömülmüş olmasının hesabı sizce kimden sorulmalıdır?
-Uzmanlar iskelenin bakımsızlık ve ihmalden battığına dikkat çekerken, İstanbul Deniz Otobüsleri Genel Müdürü’nün “iskele ve vapurların onarımı için 150 milyon YTL’nin üzerinde harcama yaptık” şeklindeki açıklaması çelişmiyor mu? Bu harcama nerelere ve ne şekilde yapılmıştır?
-Sözde yapıldığı iddia edilen iskele bakım ve onarımı hangi şirketlere, kim tarafından yaptırılmıştır? Bunların denetimini kim yapmaktadır?
-Uzmanlar normal gemilerin bile yılda bir kez karaya alınıp alt bakımlarının yapılarak denize indirildiğini belirtirken, bu iskele için neden bir onarıma ihtiyaç duyulmamış ve ihmal edilmiştir?
-İskele üzerinde bulunan binlerce YTL’lik Trafik Kontrol Merkezi de iskele ile birlikte batmış mıdır? Trafik Kontrol Merkezi’nin akıbeti ne olmuştur?"