Instagram üzerinden para kazanma dönemi
Sosyal medya platformu Instagram, YouTube'a rakip olarak geliştirdiği video servisi IGTV’ye içerik üretenlere reklam gelirleri üzerinden pay verecek.
cumhuriyet.com.trSosyal medya devi
Facebook’un bünyesinde bulunan Instagram, YouTube’ta görmeye alışkın olduğumuz
gelir paylaşım modeline geçiyor.
The Verge’de yer alan habere göre, Instagram’ın
YouTube'a rakip olarak geliştirdiği video servisi IGTV üzerinden
yayımlanan videolarda reklam gösterimi yapılacak.
Instagram içerik üreticilerine bu reklam gelirlerinden pay
verecek. Aynı habere göre, Instagram ilk etapta 200 içerik üreticisi ile gelir
paylaşımı anlaşması imzaladı.
Tıpkı Google’ın video servisi YouTube'ta olduğu
gibi, ünlü isimlerin bu platforma içerik üretmesini hedefleyen
Instagram'ın uzun vadede video servisine öncelik vererek reklam gelirlerini
de ciddi oranda artırması bekleniyor.
Facebook'un 2012 yılında 1 milyar dolar karşılığında
bünyesine kattığı Instagram IGTV’yi 2018 yılında kullanıma sunmuştu.