İBB'den 'metro' açıklaması

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kartal-Kadıköy metrosu için bilgilendirme amaçlı ilanı verilmesinin Büyükşehir Belediyesi'nin yasayla belirlenmiş görevleri arasında olduğunu belirterek, ilanların 20 gazeteye verildiğini ve bütçesinin metroyu yapan Avrasya Metro Grubu tarafından karşılandığını bildirdi.

cumhuriyet.com.tr

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, 20 ve 21 Ağustos tarihlerinde bir gazetede yer alan yazılarla ilgili bazı hususların dikkate sunulmak istendiği belirtildi.

Açıklamada, Kadıköy-Kartal metrosunun, cumhuriyet tarihinin en büyük metro yatırımı olduğu ve tamamı İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından finanse edildiği aktarılarak, şunlar kaydedildi: ''İstanbullular'ın parasıyla yapılan bu büyük ulaşım hizmeti için bilgilendirme amaçlı ilan verilmesi Büyükşehir Belediyesi'nin yasayla belirlenmiş görevleri arasındadır. 4 yıl önce açılan ve her gün binlerce aracın kullandığı tünel yollarını halen duymamış olanlar var. Kent içi ulaşıma çözüm olsun diye yapılan ve ciddi rahatlama getiren ulaşım hizmetlerinden İstanbullular'ın daha çok yararlanması için, birçok mecrada tanıtım, duyuru, ilan gereklidir. Yatırımın ihtiyaca cevap vermesi, herkesin istifadesine sunulması için bilgilendirme şarttır. Tanıtımı yapılan Kadıköy-Kartal metrosunun ilanları, Sözcü gazetesinin de dahil olduğu toplam 20 gazeteye verilmiştir. Bütçesi, metroyu yapan Avrasya Metro Grubu tarafından karşılanmıştır ve bütün gazeteler düşük bir maliyete baliğ olmuştur. Medya kuruluşları şehrimize ve ülkemize büyük değer katan Kadıköy-Kartal metrosu ilanlarını kamusal yararını gözeterek yayınlamışlardır.''

Büyükşehir belediyesinin sadece metro yatırımlarını değil, tüm harcamalarını kamuoyuna açıkladığı belirtilen açıklamada, ''Yatırımlar, Sayıştay denetimindedir. Bütçesini yüzde 97-99 ile realize eden Büyükşehir Belediyesi'nin yatırımlarını da içeren Bilgi Kartları kataloğunu milletvekilleri ve medya mensuplarına devamlı gönderiyoruz'' denildi.

Açıklamada, şu ifadelere yer verildi: ''Kadıköy-Kartal metrosunun Pendik Kaynarca erişiminin de tamamlanması ile kazı-betonarme-elektromekanik sistem-istasyonlar ve vagonlar dahil 3 milyar 100 milyon liradır. Kilometre başına ortalama maliyeti de yaklaşık 117 milyon liradır. Maliyetlerin güzergaha, sisteme uluslararası konjonktüre, ekonominin içinde bulunduğu duruma göre değişkenlik gösterdiğini biliyoruz. Nitekim ihalesi yeni yapılan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosunun kilometre maliyeti daha düşüktür. Sayıştay denetiminden geçen, kendi isteğiyle uluslararası denetim firmalarına denetim yaptıran, ihaleleri KİK denetimden geçen ve talep olmaksızın bütün bilgileri kendisi ilan eden büyükşehir belediyesinin uluslararası kredibilitesi ülke kredi notu ile aynı olup hazine garantisi aranmaksızın borçlanabilmektedir. Bugüne kadar yaptığımız yaklaşık 52 milyar lira yatırımla gelişen ve dünya kentleriyle yarışan İstanbul'a birlikte tanıklık ediyoruz.''