Hızlı tren kazasıyla ilgili skandal iddia
Ankara Konya seferini yapan hızlı trenin yaptığı kaza sonucu 9 kişi hayatını kaybederken TMMOB Makina Mühendisleri Odası Başkanı Yunus Yener, Ankara-Sincan hattında yaşanan sinyalizasyon sorunu nedeniyle makinistlerin bir süredir telsizle haberleştiğini söyledi. Kazanın ardından Anadolu Ajansı, Ankara Valiliği ve Ulaştırma Bakanlığı'nın yaptığı kaza ile ilgili farklı açıklamalar da kafa karıştırdı.
cumhuriyet.com.tr<video:1168704>
Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz istasyonunda yol kontrolünden dönen lokomotif ile çarpıştı.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Başkanı Yunus Yener, Habertürk'te bağlandığı canlı yayında, Ankara-Sincan hattında yaşanan sinyalizasyon sorunu nedeniyle makinistlerin bir süredir telsizle haberleştiğini söyledi.
BBC Türkçe Muhabiri Fundanur Öztürk'ün haberine göre Birleşik Taşımacılık Sendikası Başkanı Hasan Bektaş, kazanın yaşandığı hattın sinyalizasyon sistemi olmadan açıldığını söyledi. Bektaş şöyle konuştu: "İki yıl önce burası, Kayaş- Sincan arası banliyo hattı Başkent-Ray çalışması nedeniyle trafiğe kapatıldı. "Bu hatta sadece yüksek hızlı trenler çalışıyordu. Ama bu hat, bitmeden açıldı. Yolun bitmesi, tam anlamıyla bitmesi demek, bütün altyapısıyla, üstyapısıyla, sinyalizasyon sistemiyle birlikte açılması demek. Ama, 2018'in Nisan'ında, 12 Nisan'da bu hat sinyalizasyonsuz bir şekilde hizmete açıldı. Sinyalli olması gereken bir yolu sinyalsiz şekilde açarsanız, kaza olma riskini birden yediye, sekize çıkarırsınız. Sinyalizasyon demiryolundaki trenlerin işletmesini sağlayan sistem demek. Bu bilgisayarlı bir sistem, bir merkezi var, bu merkezden bütün trenlerin kendi bölgesi var. Mesela, Eskişehir-Ankara arası Ankara'daki kumanda merkezi dediğimiz bir yerden yönetilir, bu trenler tıpkı uçaklardaki hava trafik kontrolü gibi, buralardan idare edilir. Burada şu anda böyle bir sistem yoktu. Başkent Ray dolayısıyla daha bitmemişti. Telsizlerle bu iş yapılıyordu ama telsizle yapınca da insanların diyaloğuyla gerçekleşen bir işletmecilik yapılıyordu."
AÇIKLAMALARIN HEPSİ FARKLI
Kazayı devletin resmi ajansı olan Anadolu Ajnsı duyurdu.
Haberde, YHT'nin üst geçide çarpması sonucunda kazanın gerçekleştiği belirtildi. Habare göre çarpışmanın ardından üst geçit vagonların üzerine çökmüştü.
Ankara Valiliği konu hakkında yaptığı ilk açıklamada, “Ankara’dan Konya’ya giden Yüksek Hızlı Tren banliyö treniyle çarpıştı” ifadelerini kullandı.
Ulaştırma Bakanlığı ise YHT'nin kontrol lokomotifine çarptığını bildirdi. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada "Lokomotifin orada olmaması gerekiyordu" denildi.
<haber-yatay:1168704,1168518,1168902>