Her çocuk öğrenebilir

Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği tarafından düzenlenen sempozyumda, "Okulöncesi Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar ve Uygulamaları" konusu, eğitimciler ve bilim insanlarınca tartışıldı.

cumhuriyet.com.tr

Özel Eyüboğlu Lisesi’nde yapılan ve yaklaşık 520 özel okulöncesi eğitimi kurucusu, yöneticisi ve öğretmenin katıldığı sempozyumda yer alan 2 konferans, 4 panel ve 17 çalıştayda; farklı gelişen çocuklar, okulöncesi eğitimde öğretmen yetkinlikleri, öğrenci değerlendirme süreçleri, değişik eğitim yaklaşımları ve uygulama süreçleri ile okulöncesi eğitimde yaratıcılık konuları tartışıldı ve değerlendirildi.

Sempozyumda alınan kararlar şöyle:

• Okullarda tüm öğretmenler arasında eğitim yaklaşımı ve uyguladıkları programlar arasında bir yön birliği olmalıdır.

• Bireyin sağlıklı gelişebilmesi için bölgesel ve bireysel gereksinimler mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır.

• Okulöncesi eğitimi alanında öğretmen yetiştirmede koçluk ve mentorluk sistemi kurulmalı, yetkin kurumlardan destek alınmalıdır.

• Fakültelerin müfredatlarını çağdaş yaklaşımlara açık bir biçimde gözden geçirmeli.

• Eğitimde müzelerden yaralanmak; hem çocuklara farklı öğrenme ortamları sunmak hem de geçmişi anlama ve geleceği tasarlamalarına fırsat tanımalarını sağlayacaktır. Kalıcı, nitelikli öğrenmenin bir yolu da drama ve müziktir.

• Okulöncesinde verilen sanat eğitimi ve uygulamaları yarının “kişilikli toplum” anlayışının aynasıdır.

• Öğreneceğine güvenen her çocuk öğrenebilir. Çocukların kendilerini bu fikre inandırmasını sağlamak eğitimcinin başarısıdır. Her çocuk farklı gelişir ve gelişirken yakın çevresindeki kişilerden etkilenir.

• Farklı olana saygı duymak, destek olmayı öğrenmek okulöncesi eğitimde kazandırılacak bir anlayış olmalıdır.

• Yabancı dil öğrenimi ne denli erken başlarsa o denli etkin olur.