'''Hayat N Gemisi'nin batma nedeni araştırılsın''
CHP'li Soysal, "Hayat N Gemisi"nin, batma nedeninin belirlenmesi için meclis araştırması açılmasını istedi. Araştırma önergesinin gerekçesinden, ''Geminin alınmasından 3 ay sonra, adeta bu gemiye özel olarak çıkarılan yönerge, ölümle sonuçlanan bir kazaya neden oldu''
cumhuriyet.com.trCHP, Hayat N Gemisi'nin batma nedeninin araştırılmasını istedi. CHP İstanbul Milletvekili Çetin Soysal ve arkadaşlarınca TBMM Başkanlığı'na sunulan araştırma önergesinin gerekçesinde, 14 Eylül'de, Bandırma-Ambarlı seferini yapmak üzere yola çıkan Hayat N Gemisi'nin, limandan ayrılmasından kısa bir süre sonra battığı anımsatıldı.
Batan geminin sahibi olan şirketin ortaklarından Mehmet Koç'un, ''Deniz Feneri iddianamesinde adının geçtiği, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile iş ve arkadaşlık ilişkilerinin olduğu'' iddialarına yer verilen önergenin gerekçesinde, Yıldırım'ın, bu iddiaları yalanladığı, geminin sahipleriyle ilgisinin bulunmadığını ve gemiye imtiyaz tanınmadığını söylediği belirtildi.
Önergenin gerekçesinde, 24 Ağustos 2007'de çıkarılan Gemilerin Teknik Niteliklerine Yönelik Uygulama Kuralları Yönergesiyle, Hayat N Gemisi'ne imtiyaz sağlandığı öne sürülerek, yönergeyle tır ve kamyon sürücülerinin, yolcu kabul edilmediği, yolcu gemilerinin sahip olması gereken güvenlik koşullarının önemli bir bölümünden muaf tutulduğu belirtildi.
''Güvenlik koşullarından neden muaf tutulduğu?"
Hayat N Gemisi'nin alınmasından 3 ay sonra çıkarılan bu yönergenin, ''adeta bu gemiye özel olarak çıkarıldığının'' iddia edildiği gerekçede, Fransız Loydu'nda, yük gemisi olarak görülen Hayat N Gemisi'nin, hiçbir şekilde tır sürücüleri dahil, yolcu taşıma şansı olmadığı ifade edildi. Önergede, şunlar kaydedildi: "Ancak, çıkarılan bu yönergeyle değiştirilmiştir. Ulusal ve uluslararası tüm yasal düzenlemelere aykırı olan bu yönerge, ölümle sonuçlanan bir kazaya neden olmuştur. Bu yönergeyle, yük gemilerinin, yolcu gemilerinin sahip olması gereken güvenlik koşullarının önemli bir bölümünden muaf hale getirilmesi ve bu yönergeden kaç geminin yararlandığı araştırılmalıdır. Hayat N Gemisi'nin batma nedeni, yönergeyle tanınan ayrıcalığın nedenleri ve bu yönergeyle yaşanabilecek diğer kazaların önlenmesi için alınacak tedbirlerin belirlenmesi amacıyla Meclis araştırması açılmasını teklif ediyoruz.''