Greenpeace: Küresel çevre sorunlarının yerel etkilerine odaklanılmalı
Uluslararası çevre örgütü Greenpeace’in açıkladığı anket sonuçlarına göre, katılımcıların yarısından fazlası, küresel çevre sorunlarının yerel etkileri üzerinde çalışılması gerektiğini düşünüyor.
DHA
Greenpeace’in 4,263 katılımcının görüşlerine yer verdiği anket sonuçlarına göre, “ormanların katledilmesi”, “politikacıların ve şirketlerin kârı insanlar ve gezegenlerden daha çok önemsemeleri” ve “buzulların eriyor olması”, kötüye giden çevresel konular arasında ilk sıralarda yer aldı.
Katılımcıların yüzde 58’i “küresel çevre sorunlarının yerel etkileri”ne vurgu yaptı. Ayrıca görüş bildirenlerin yüzde 44’ü, Greenpeace’e çalışmalarını “devletlerin davranışlarını değiştirmek” üzerinde yoğunlaştırması çağrısı yaparken, yüzde 43’ü örgütün “bireylerin davranışlarını değiştirmek” üzerine odaklanması gerektiğini belirtti.
Peki çevre ve iklim değişikliği ile mücadelede, çevrecilerin “iyiye gittiğini” düşündükleri konular neler?
Anket sonuçlarına göre, “bilim ve teknoloji”, “kurumsal sosyal sorumluluk” ve “yeni ekonomik modeller”, iyi giden konular arasında başı çekti.
“Dünyayı değiştireceği” düşünülen güçler arasında ise, “Araştırma inceleme ve çevre katliamlarının açığa kavuşturulması”, “Yasal yollarla mücadele ederek, çevreye zarar verici aktiviteleri engellemek” ve “Çevreyi kirleten kurumsal şirketlere karşı alternatif çözüm üretmek” gibi başlıklar gösterildi.
Dünyada çevre konusunda “en acil yardıma ihtiyacı olan bölgeler” ise, yüzde 32.2 ile Kuzey Kutbu ve yüzde 20.6 ile Ortadoğu oldu.
Güney Afrika yüzde 7, Antarktika yüzde 6.5, Orta Afrika yüzde 8.3, Doğu Asya ise yüzde 5.1 ile bu listeyi izledi.
Araştırma raporunda, Güney Kutbu, Kuzey Afrika, ve Asya’nın büyük bir bölümü, Avrupa ve Kuzey ve Güney Amerika’da göreceli olarak riskin daha az olarak görüldüğü gözlemlendi.
Güney Avrupa, Orta Amerika ve Okyanusya ise, acil yardım talep edilen bölgeler listesinde en alt sıralarda yer aldı.
İklim değişikliği denildiğinde katılımcıların aklına ilk olarak buzulların erimesi ve kuraklık konulu fotoğrafların geldiği de ifade edildi.
Greenpeace’in yayınladığı araştırma sonuçlarına göre, “10 yıl sonrasına gönderilmek istenen mesajlar” incelendiğinde, temiz, yeşil, sevgi, gelecek, umut, doğa, güzel, yaşam ve umut gibi anahtar kelimeler, en sık tekrarlanan sözcükler oldu.