'Gökçek'in yeni oyuncağı'

Yaklaşık 10 yıldır yapımı yılan hikâyesine dönen 4 farklı metro hattını tamamlayamayarak, hükümete devreden Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, Ankara’nın ulaşım planında yer almamasına karşın, Kızılay - Oran arasına teleferik hattı kuracağını açıkladı. Projenin Güvenpark’tan başlayıp, Dikmen Vadisi’nden geçerek, Panora AVM’de bitmesi planlanıyor.

cumhuriyet.com.tr

Başkentte 2001-2005 yılları arasında art arda temelleri atılan metro hatlarını bitiremeyen ve yapımını hükümete devreden Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, “yeraltında” yarım bıraktığı çalışmaların ardından Kızılay-Oran arasına teleferik kuracağını açıklayarak gözünü “gökyüzüne” dikti. Şehir Plancıları Odası (ŞPO) Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun, Gökçek’in teleferik projesinin kentin hiçbir ulaşım planında yer almadığını belirterek, “Gökçek, belediyenin ve kamunun parasını böyle uçuk kaçık projelerle çarçur ediyor” dedi.

Metro’da ‘yılan hikâyesi’

Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek’in yaklaşık 10 yıldır yapımı yılan hikâyesine dönen 4 farklı metro hattının tamamlanmasını hükümete devretmesinin yankıları sürerken, Ankara’nın hiçbir ulaşım planında yer almamasına karşın Kızılay - Oran arasına teleferik hattı kurulacağını açıkladı. Projenin ihale şartnamesinin hazırlandığını ifade eden Gökçek, teleferik hattında toplam 9 durak olacağını belirterek, “Teleferik projesi, Güvenpark’tan başlayıp, Dikmen Vadisi’nden geçerek, Panora Alışveriş Merkezi’nde bitecek” bilgisini verdi. Gökçek, teleferik projesinin kentin toplu taşıma ihtiyacını rahatlatacağını savunurken, meslek örgütleri Ankara’nın hiçbir ulaşım planında yer almayan teleferik hattı uygulamasının gereksiz hiçbir ihtiyaca yanıt vermeyecek bir girişim olacağı görüşünde birleşti.

ŞPO Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun, Cumhuriyet Ankara’ya yaptığı açıklamada Gökçek’in teleferik projesini hiçbir ulaşım planında yer almamasına karşın “rüyasında görür gibi” gündeme getirdiğini belirtti. Teleferik projesini tamamen gayri ciddi bulduğunu ifade eden Sarıaltun, “Hiçbir bilimsel veriye dayanmayan bir fikir” dedi. Teleferik hattının geçeceği güzergâhın Ankara’nın can damarı niteliğindeki bir bölge olduğuna dikkat çeken Sarıaltun, söz konusu bölgede İçişleri Bakanlığı, Genelkurmay Başkanlığı ve TBMM’nin yanı sıra pek çok kamu kurum ve kuruluşunun yer aldığını anımsatarak projenin güvenlik zaafiyeti yaratacağına işaret etti.

‘Ulaşım planında yok’

Teleferik projesinin kent içi ulaşım konusunda Gökçek’in yıllardır yaptığı hataların bir uzantısı olduğunu belirten Sarıaltun, teleferiğin Ankara’nın hiçbir ulaşım planında yer almadığını ifade etti. Sarıaltun, “Gökçek, belediyenin ve kamunun parasını böyle uçuk kaçır projelerle çarçur ediyor. Bunun hiçbir bilimsel dayanağı olduğunu düşünmüyorum. Teleferik projesi hiçbir ulaşım planının parçası değil” diye konuştu.

‘Zorunlu olmadıkça kullanılmaz’

Teleferik hatlarının zorunlu olmadıkça kent içi ulaşımda çözüm için kullanılan bir yöntem olmadığını dile getiren Sarıaltun, teleferik hattının kısa mesafelerde turistik ve gezi amaçlı kullanıldığını kaydetti. Sarıaltun, bazı Avrupa ülkelerinin ulaşımda teleferiğin kullanmasına ilişkin örnekler bulunduğunu belirterek, “Bunlar zorunlu kılınan yerlerde, coğrafi engelleri aşmak adına kullanılıyor” dedi. Teleferiğin Ankara’nın yapısına göre kent içi ulaşımda kullanılabilecek bir sistem olmadığını anlatan Sarıaltun, şunları dile getirdi:

“Gökçek’in yıllardır eline yüzüne bulaştırdığı metro projeleri, şimdi hükümet projesi haline geldi. Metro hatları devlet eliyle yapılacak. Gökçek, metrodaki hırpalanan duruşunu düzeltmeye çalışıyor. Teleferik projesi bilimsel değil. Klasik bir Melik Gökçek fikir projesi. Katlı kavşak projeleriyle kent içi ulaşımı içinden çıkılamaz hale getirdi. Teleferik projesi de bunun örneklerinden biri.”