Gıda ihracatçılarının Almanya ve Japonya seferi

Ege İhracatçı Birlikleri, 2011 yılının ilk çeyreğinde Almanya'da Biofach Gıda Fuarı'na ve Japonya'da düzenlenen Foodex Gıda ve Teknolojileri Fuarı'na "Milli Katılım Organizasyonu" gerçekleştirecek. Gıda ihracatçıları çifte fırsatla hem Uzakdoğu'ya, hem de Avrupa'ya ihracatlarını arttırma şansına sahip olacak.

cumhuriyet.com.tr

Ege İhracatçı Birlikleri'nden yapılan açıklamaya göre dünyanın en büyük organik gıda ve doğal ürünler fuarı olan BioFach Dünya Organik Ticaret Fuarı'na Türk organik ürün ihracatçıları Ege İhracatçı Birlikleri'nin Milli Katılım Organizasyonu ile katılacak. Dünya'da organik gıda sektörünün yıllık buluşma noktası konumundaki BioFach Dünya Organik Ticaret Fuarı'nın bu yıl 22. kez düzenleneceğini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri Sezmen Alper, "Türk organik sektörünü 1998 yılından beri Biofach Fuarı ile buluşturuyoruz. Fuarda, ekolojik normlara uygun olarak üretilen; gıda, tekstil-hazır giyim, mobilya-dekorasyon malzemeleri, kağıt ve kağıt ürünleri, bahçe ürünleri, tarımsal ve hayvansal ürünler, deri ürünleri, takı-mücevherat, el işleri, hediyelik eşyalar sergileniyor. Organik sektöründe uluslar arası pazarda yer almak isteyen firmalarımızın mutlaka olması gereken bir fuar" dedi.

"Tüketici bilinci arttıkça organik ürün tüketimi artıyor"

Dünya genelinde tüketici bilincinin artmasına paralel sağlıklı beslenmeye verilen önemin arttığına işaret eden Alper şöyle devam etti:
"Tüketici bilinci arttıkça organik ürün tüketimi sürekli artıyor. Özellikle gelir ve bilinçlenme düzeyi yüksek ülkelerde organik ürünlere ciddi bir yöneliş var. BioFach Organik Ticaret Fuarı'nda, sektördeki birçok yenilik ilk kez bu fuarda sergileniyor. BioFach Organik Ticaret Fuarı, 2011 yılında 16-19 Şubat 2011 tarihleri arasında perdelerini açacak. Türkiye olarak hedefimiz BioFach'ta 2013 yılında 'Yılın Ülkesi' seçilmek, bu seçimi kazanabilmemiz için BioFach Fuarı'na yoğun bir katılım göstermemiz gerekiyor."


Japonya pazarı için Foodex Fuarı anahtar rolünde

Ege İhracatçı Birlikleri'nin 2011 yılında organize ettiği bir diğer gıda fuarı ise Japonya'da düzenlenen, Foodex Japan 2011 36. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı olacak. 1 - 4 Mart 2011 tarihleri arasında Japonya'nın Chiba kentinde düzenlenecek olan Foodex Japan 2011 Fuarı'na Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi'de katılarak, Türkiye'nin Japonya'ya olan zeytin ve zeytinyağı ihracatını arttırmak için tanıtım çalışmaları yapacak.

60 milyar dolarlık ithalat Japon pazarını cazip kılıyor

Japonya'nın, yıllık 60 milyar dolar tutarında gıda ürünleri ithal eden bir ülke olması Japonya pazarını Türk gıda ihracatçıları açısından daha cazip kılıyor. Foodex Fuarı'na, 2010 yılında 36 ülkeden milli düzeyde olmak üzere, toplam 63 ülke ve bölgeden 1036'sı Japon, 1450'si yabancı olmak üzere 2486 firma katıldı ve ziyaretçi sayısı 85 000'in üzerinde gerçekleşti.

"Türkiye'nin 15 milyar doları aşması bekleniyor"

Türkiye'nin 2009 yılında 13 milyar 260 milyon dolarlık gıda ürünleri ihracatı yaptığını belirten EİB Genel Sekreteri Sezmen Alper, gıda fuarlarının katkısı ile Türkiye'nin 2011 yılında gıda ürünleri ihracatında 15 milyar doları aşmasını beklediklerini sözlerine ekledi.
Biofach Fuarı ve Foodex Fuarı, "Para Kredi ve Koordinasyon Kurulu'nun Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımlarının Desteklenmesine İlişkin 2009/5 Sayılı Tebliğ"i çerçevesinde devlet desteği kapsamında bulunuyor. Katılacak firmalar, 15 bin doları aşmamak kaydıyla katılım bedelinin yüzde 50'si oranında destekten yararlanabilecek.