Gerileyen pazarda 3 markanın yüzü güldü

Bu yıl başından beri her ay düşüş yaşayan hafif ticari araç satışları, ocak-temmuz döneminde toplam yüzde 23.4 gerilerken, pazarda satılmakta olan 17 hafif ticari araç markasının 14’ünün satışları geçen yılın aynı dönemine göre azaldı. Hafif ticari araç satışlarını artıran üç marka Mercedes-Benz, Mitsubishi ve Isuzu oldu.

Hakan Akarsu

 

Otomotiv Distribütörleri Derneği’ne (ODD) göre, Türkiye’de bu yılın ocak-temmuz aylarında 88 bin 188 hafif ticari araç satışı yapıldı. Geçen yılın aynı döneminde 115 bin 147 hafif ticari araç satışı yapılmıştı. Bu yıl başından beri her ay küçülme yaşayan hafif ticari araç pazarı, ocakta yüzde 12, şubatta yüzde 10, martta yüzde 9, nisanda yüzde 11, mayısta yüzde 21, haziranda yüzde 44 ve temmuzda yüzde 46 daraldı. 

Ford pazar lideri

Ford, ocak-temmuz döneminde 27 bin 859 hafif ticari araç satışıyla pazar lideri oldu. Ancak, markanın sattığı hafif ticari araç sayısı 2017’nin aynı dönemine göre yüzde 19.5 azaldı.
Bu pazarda 7 ayda satışlarını artıran üç markadan biri olan Mercedes-Benz, 5 bin 389 hafif ticari araç satarak geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16.4 pazar büyümesi elde etti.
Mitsubishi ise aynı dönemde yüzde 29.1 artışla 2 bin 309 hafif ticari araç satışı yaptı.
Isuzu, bu yılın ocak-temmuz döneminde 1408 hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 17.2 artırmış oldu.

Lüks otomobil  satışları hız kesti

Lüks ve ultra lüks otomobil satışları, bu yılın ocak-temmuz döneminde 2017’nin aynı dönemine göre yüzde 13.7 azalarak 11 bin 157’ye geriledi. Ultra lüks segmentte pazar yüzde 2.7, lüks segmentte yüzde 15.7 daraldı.

Geçen yılın ocak-temmuz döneminde 10 bin 925 lüks otomobil satılırken, 2018’in aynı döneminde bu rakam 9 bin 206’ya geriledi. E segmentinde bu dönemde en fazla bin 2 bin 430 adetle Mercedes-Benz E satıldı. Sıralamada BMW 5 Serisi 2 bin 317 adetle ikinci, Audi A6 1206 adetle üçüncü oldu. Lüks otomobil pazarında Land Rover Range Rover Evoque Convertible ve Lexus RC bir adet satılan modeller oldu.

Bu yılın ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı dönemine göre ultra lüks (F) segmentte de yüzde 2.7 azalışla 1951 otomobil satıldı.

F segmentinde en çok 448 adetle Volvo XC90 satılırken, bu modeli 390 adetle BMW X5, 247 adetle Land Rover Range Rover Sport ve 166 adetle Mercedes-Benz S takip etti.
Ultra lüks pazarda yalnızca birer adet satılan modeller Aston Martin V12 Vanquish Coupe, Bentley Bentayga, Bentley Flying Spur, Ferrari GTC4 Lusso, Ferrari 812 Superfast, Maserati Quattroport, Mercedes-Benz S Coupé, Mercedes-Benz S Cabriolet ve Mercedes-Benz AMG GT oldu.

Bayramda araç kiralama arttı

Geçen sene çizdiği olumlu tablo ile 2018 yılı için hedef büyüten bireysel araç kiralama sektörü yaza olumlu bir giriş yaptı. Dokuz günlük bayram tatilini değerlendirmek isteyen yerli turistin tercihi araç kiralamadan yana oldu.

Araç kiralama şirketi Hertz’in Türkiye Genel Müdürü Nur Hidayetoğlu; “Sektör geçen sene yüzde yaklaşık 15 büyüdü. Bu sene Ramazan Bayramı tatili sonrasında yaşanan kısa süreli durgunluk, seçimlerin ilk turda bitmesi ile yerini hareketli günlere bıraktı. Özellikle Ege ve Akdeniz bölgesinde araç kiralamaları yüzde 30-35 arttı” dedi. Operasyonel kiralama tarafında büyüme yaşandığını anlatan Hidayetoğlu, “Bu yılın ilk çeyreğinde 2 milyar 957 milyon TL yeni araç yatırımı yapan sektörün aktif büyüklüğü 29 milyar 500 milyon TL’yi aştı” dedi.

Dünyanın VIP aracı  Türkiye’den çıkıyor

Yurtdışından aldığı otomobilleri lüks ve konforlu VIP araçlara çevirerek 4 kıtaya ihraç eden Ertex Otomotiv, yılın ilk 6 ayında satışlarını ikiye katladı. Yılda ortalama 150 araç dizayn eden şirket, araçları ihtiyaçlara özel olarak tasarlarken, trafikte geçen zamanın verimli bir şekilde değerlendirilmesini ve seyahatlerin ev konforunda yapılabilmesine imkân sağlıyor.
Üretiminin yüzde 70’ini ihraç eden Ertex Otomotiv, müşterilerinin istekleri doğrultusunda araçların içini masaj yapan, ısıtma özellikleriyle donatıyor. Fransa, Almanya, Hollanda olmak üzere tüm AB ülkelerinden; Asya ve Orta Doğu’da ise ağırlıklı olarak Azerbaycan, Dubai, Katar ve Suudi Arabistan’dan talep alan şirket, bu yılın ilk 6 ayında 47 araç ihracı gerçekleştirdi.