Galataport ihalesi sonuçlandı

''Galataport'' olarak bilinen Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.'ye ait İstanbul Salıpazarı Liman Sahası'nın özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmesi Ankara'da yapıldı. İhalede 702 milyon dolarla Doğuş Holding en yüksek teklifi verdi.

cumhuriyet.com.tr

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'ndan (ÖİB) yapılan yazılı açıklamaya göre, ihale bugün saat 16.45'te ÖİB İhale Salonu'nda gerçekleşti.
 

İhaleye katılanlar

Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.'ye ait daha önce "Galataport" adıyla ihaleye çıkılan Salıpazarı Liman Sahası'nın 30 yıl süreyle işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirme ihalesine katılmak üzere teklif veren firma ve ortak girişim grupları şöyle:

-Doğuş Holding A.Ş.

-Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş.

-Polimeks-Folkart-Sembol Ortak Girişim Grubu

-Torunlar Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş.

-Global Yatırım Holding A.Ş.-Özak Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş.-Delta Proje İnşaat Turizm ve Sanayi A.Ş. Ortak Girişim Grubu

 

Salıpazarı Limanı'nın tarihçesi

Salıpazarı Limanı 1986 yılına kadar Türkiye'nin ithalat yapılan en büyük limanıydı.

1986 yılında yük gemisi trafiğine kapatılan liman 1988'de de TIR'lara kapatıldı.

Salıpazarı Limanı halen yükleme, boşaltma ve depolama hizmeti verirken, İstanbul'a gelen kruvaziyer yolcu gemileri de bu limana yanaşıyor.

Limanın özellikleri

Salıpazarı Liman Sahası 30 bin 175 metrekare açık alana ve 78 bin 810 metrekare kapalı alana sahip.

Dört adet antreposu olan liman günde ortalama 11 gemi kabul edebiliyor.

Limanın iskele uzunluğu ise 1.150 metre.

İlk ihalede ne olmuştu?

Eylül 2005'te yapılan ilk ihale 49 yıllık işletme hakkını içeriyordu.

İhaleyi İsrailli işadamı Sami Ofer ile işadamı Mehmet Kutman'ın ortaklığındaki Royal Caribbean konsorsiyumu, 3 milyar 538 milyon Euro'luk en yüksek teklifle kazanmıştı.

Ancak ihale Danıştay tarafından Aralık 2005'te iptal edilmişti.