Facebook, Reklamcılığın yeni yüzü
Sosyal medya kullanımının artması, site bazlı reklamları ve reklam işi yapanları üzmeye devam ediyor. Sosyal medya kullanımının artması, direkt olarak sosyal medya pazarlamasına ihtiyaç oluşturarak, reklamcılığın yeni yüzü olarak ifade ediliyor.
cumhuriyet.com.trTek site bazlı ya da platform bazlı reklamların yerine viral, gündemde kalabilecek ya da epey meşgul edecek reklamlar, daha doğrusu reklamsı içerikler moda olmuş durumda.
Sosyal medyada bu kadar aktif reklamcılığa imkan tanınmasının nedeni nedir? Sosyal medya reklamlarını bu kadar değerli kılan ya da etkileşiminin artmasına olanak sağlayan şeyler n
Burada bahsedilen etkinliğin büyük bölümünü aslında Facebook oluşturuyor. Her ne kadar kullanım oranlarının azaldığı ifade edilse de, sosyal medya kullanımları arasında en geniş kitleye sahip olan olan platform yine Facebook. Sadece dönem dönem sirkülasyonlar, rotasyonlar yaşanıyor o kadar.
Her ne olursa olsun Facebook, reklamların yüzü oluyor. Bunuda kolaylıkla gerçekleştirebilmesinin altında birkaç sebep var.
- Gerçekci, halen inandırıcı: Facebook kullanıcıları, içeride yer alan o sanal ama gerçek ortamı hayli beğeniyorlar. Bu nedenle görecekleri reklamların tamamen gerçek ve inandırıcı olduğu yönünde otomatik kanı oluşturabiliyorlar.
- Çok hızlı: Facebook milyonlarca kullanıcılı, bir çok imkana olanak tanıyan son derece süratli bir platform. Her ne olursa olsun, bu konudaki özelliklerinden de bir eksilme yaşamıyor. Dolayısıyla daima gündemde kalmaya ve sosyal medya reklamcılığına yeni bir bakış kazandırmış oluyor.