En çok iPhone 5'ten şikayet edildi

We Are Social tarafından yapılan bir araştırma iPhone 5'in en fazla şikayet alan telefon oldu.

cumhuriyet.com.tr

We Are Social tarafından yapılan bir araştırma iPhone 5 ve Galaxy S4’ün önemli bazı özelliklerini ortaya çıkardı. Analiz şirketi, söz konusu iki amiral geminin yanı sıra Lumia 920 ve BlackBerry Z10 için uzun bir süredir başta Twitter olmak üzere, bloglarda ve forumlarda telefonlar hakkında konuşulanları derleyerek ortaya bazı istatistikler çıkardı.

2012 yılında resmiyet kazanan iPhone 5 piyasaya sürülmesinin ardından müşterilerden en fazla şikayet alan telefon oldu. Sosyal ağlar üzerinde yapılan her beş yorumdan biri olumsuz olarak karşımıza çıkarken, şikayet oranı %20 seviyesinde gerçekleşti. Bu oran Galaxy S4cephesinde ise %11 seviyesinde kaldı. Yeri gelmişken diğer modellere de değinecek olursak; Lumia 920 için yapılan değerlendirmelerin %15’i şikayet mahiyeti taşırken, bu oran BlackBerry Z10’da ise %18 seviyesinde.

iPhone 5 kullanıcıların söz konusu eleştirilerde en fazla gündeme getirdikleri konu,Apple’ın deyim yerindeyse çuvalladığı harita servisi oldu. Önceki iPhone’larda Google Maps harita servisi kullanılırken, iPhone 5 ile bu duruma son verildi ve Apple harita servisini ilk olarak iPhone 5’te başlattı.

Kötü uydu görüntülerinin yanı sıra yanlış konum bilgileri eleştiri alan konuların başında geldi. Harita servisinin çıkışından iki hafta sonra Apple, yaşanan hayal kırıklığından ötürü kullanıcılarından özür dilerken, alternatif harita uygulamalarının kullanılması önerisi getirildi. iPhone 5 kullanıcılarının en fazla şikayet ettiği konulardan biri diğeri ise yine iPhone 5 ile değiştirilen yeni şarj soketi oldu. Lightning adı verilen adaptör, önceki şarj cihazların kullanılmayacağı anlamına geliyordu. Bu durumda kullanıcıların bir hayli tepkisine sebep oldu. Kullanıcıların iPhone 5’te tepkisini çeken bir diğer nokta ise fotoğraf çekimi konusunda. Kimi kullanıcılar çekilen fotoğraflarda mor bir renk değişimi olduğunu dile getirdi. Alüminyum kasada kısa süre içerisinde oluşan aşınmalarda eleştirilerden nasibini alan bir diğer detay oldu.

Raporda dikkat çeken bir diğer önemli nokta ise telefonların yeni ve farklı özellikler sunmasına dair bazı verileri sunmasıdır. Özellikle Galaxy S4’te göz takibi ile sağlanan yeni uygulamalar kullanıcıların bir hayli övgüsünü kazanırken, Galaxy S4 hakkında ortaya çıkan verilerin %56’sında yenilikçi özellikler konuşulmuş. Bu oran Lumia 920 cephesinde %37, iPhone 5’te %29 ve BlackBerry Z10 cephesinden ise %27 seviyesinde.

Telefonların lansman tarihlerinden bu yana sosyal platformlarda konuşulma sayılarına değinecek olursak; iPhone 5’in 1.7 milyon defa gündeme geldiği görülüyor. Bu rakam BlackBerry Z10’da 300 bin, Galaxy S4’te 140 bin ve Lumia 920’de ise 45 bin seviyesinde oldu.

Telefonların lansman tarihleri sonrası üretici şirketler hakkında yapılan diyaloglarda iseApple’ın %42’lik bir yüzde yakaladığını görüyoruz. Bu da marka sadakatinin en fazlaApple’da olduğunu gösteriri. BlackBerry ve Nokia cephesinde %41 olan bu oranSamsung cephesinde ise %20 seviyesinde.

Rapordan bazı satırbaşlarına değinecek olursak; 44.168 kişinin katıldığı raporda iPhone en iyi akıllı telefon markası olarak gösterildi. Söz konusu ankete katılanların %83’ü erken, %17’si ise bayanlardan oluşuyor. Apple’ın en fazla teknik konularda başarısız olduğu belirtilirken, en fazla şikayet dokunmatik noktasında ve fiziksel home butonunda yaşanıyor. Samsung cephesinde ise en fazla şikayet bataryanın şarj edilmesi ve ekran ile ilgili. (Kaynak: Andronova)