Çubukçu'dan 'ithal öğretmen' savunması
Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, Türkiye'de yabancı dil öğretilmesinde bir sorun olduğunu, ''Yabancı Dil Öğretiminin Geliştirilmesi Projesi''nin yepyeni bir soluk getireceğini belirterek, proje kapsamında yabancı İngilizce öğretmeni getirilmesine ''ithal öğretmen vurgusu yapılmasının son derece yanlış olduğunu'' söyledi.
cumhuriyet.com.trMilli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, ''Her Çocuk Başarır'' projesinin tanıtımı amacıyla Rixos Grand Ankara Otel'de düzenlenen toplantıya gelişinde gazetecilerin ''Yabancı İngilizce öğretmeni getirilmesi' projesi konusundaki sorularını yanıtladı.
Fatih Projesi kapsamında hazırlanan ''Yabancı Dil Öğretiminin Geliştirilmesi Projesi''nin ''dev bir proje'' olduğunuiddia eden Çubukçu, şöyle konuştu:
''Türkiye'de yabancı dil öğretilmesi, özellikle İngilizce öğrenimi konusunda bir sorunumuz olduğu ortada. Bu sorun da çok üzerinde konuştuğumuz, çok üzerinde çalıştığımız meselelerden bir tanesi. Biz Fatih Projesi'ni başlattığımız gün Sayın Başbakan iki hususun çok önemli olduğunu söyledi, birincisi, İngilizce öğreniminin bu neslin yetişmesindeki anlamı, diğeri de okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması.
Hem teknolojik donanım olarak hem diğer altyapı hizmetleri olarak eğitimde kaliteyi yakalamak, dünya ile rekabet edebilecek insan gücünü yetiştirmenin yegane rolü. Dünya ile entegre olabilmenin yollarından en önemlisi artık İngilizce dilinin öğrenilmesi ve öğretilmesidir. Yani biz bugün en az bir yabancı dil bilen, İngilizce'yi iyi düzeyde olmasa dahi kendini ifade edebilecek düzeyde konuşma becerilerine sahip olarak çocuklarımızı gençlerimizi yetiştirmek zorundayız. Bu proje, aslında yabancı dil öğreniminde yepyeni bir soluk getirecek.''
Yabancı İngilizce öğretmeni getirilmesine sendikalardan tepkiler geldiğinin anımsatılması üzerine Çubukçu, şunları söyledi:
''Özellikle velilerden inanılmaz olumlu tepkiler alıyoruz, halktan çok olumlu tepkiler alıyoruz. Burada tepkilerin yoğunlaştığı kısım, atama bekleyen öğretmenlerden İngilizce öğretmenlerinin atanmasına ilişkin. Buna açıklık getirmek istiyorum. Tam tersine İngilizce öğrenimine verilecek önem arttıkça ve eğitim çağı okul öncesine kadar indirildikçe, daha küçük yaşta İngilizce eğitimine başlayacağız, çok daha fazla sayıda İngilizce öğretmeni istihdam edeceğimiz gibi kendi İngilizce öğretmenlerimizi de uluslararası standartlara sahip belgelerle donatacağız, onları yurt dışına göndereceğiz.
İthal öğretmen vurgusu da son derece yanlış. Bu çok önemli bir proje. Toplumun, bu ülkede yaşayan herkesin bu projeye sahip çıkacağına ki çıktığına inanıyorum. Basına yansıyan kadarıyla duyan herkesten biz çok olumlu tepkiler alıyoruz. Türkiye'de yabancı dil öğrenilmesi, öğretilmesi konusunda bir problem var, bir kırılma noktası var. Bunu aşmak zorundayız. Bu projede çok değerli bilim adamlarımız çalıştı. Çok önemli bir kaynak aktarılacak.''
'Dünyada yabancı dil öğreniminde, ana dili öğretecek yabancı dili olan öğretmenlerin tercih edildiğini'' anlatan Çubukçu, Kore, Japonya, Finlandiya ve birçok ülkede bu yöntemin kullanıldığını belirtti.
''Gelecek yabancı öğretmenlere Türk öğretmenlerden daha fazla ücret verilecek olması çalışma barışını bozmayacak mı?'' sorusuna Çubukçu, ''Daha fazla verilmeyecek. Bizim öğretmenlerimizin aldığı maaştan daha fazla almayacaklar'' yanıtını verdi.