Costner'ın 'Ne mutlu Türküm diyene' jesti

Oscar ödüllü Hollywood yıldızı Kevin Costner, THY'nin reklam filminde oynamak için Türkiye'ye geldi. Costner "Ne mutlu Türküm diyene" yazılı şapkasıyla dikkat çekti. Reklam filminin 60 saniye olacağı ve 70 ülkede yayımlanacağı bildirildi.

cumhuriyet.com.tr

Oscar ödüllü Hollywood yıldızı Kevin Costner, Türk Hava Yolları'nın (THY) tanıtım filminde oynamak üzere özel uçakla Türkiye'ye geldi.

Aktör Kevin Costner da Türkiye'ye ikinci kez geldiğini belirterek, ''Her iki seferde de buraya gelişimde kendimi kral gibi ve evimdeymişim gibi hissettim'' diye konuştu. Costner, ''Benim ve hayatım için THY ile birlikte çalışmak çok önemli bir gün, çok önemli bir adım'' dedi.

Daha sonra basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Costner, ''Savaşların olduğu bir dönemde Müslüman bir ülkenin yüzü olmak nasıl bir duygu'' şeklindeki bir soruya, ''Hepimiz bir ülkede doğduk ve bununla ilgili bir seçimimiz olmadı. Bence önemli olan hepimizin bir dünya vatandaşı olması. Önemli olan hareket edebilmemiz, seyahat edebilmemiz, kabul görmemiz. Savaş dünyanın var oluşundan beri var. Ve bizim hedefimiz bunu bitirmek olmalı'' karşılığını verdi.


"Ne mutlu Türküm diyene"

Gazetecilerin başındaki ''Ne Mutlu Türküm Diyene'' yazılı şapka bulunduğunu hatırlatmaları üzerine de Costner, ''Atatürk'ün yazısından okudum ve güzel bir söyleyiş olduğunu duydum. Bu şapkayı Amerika'da yaptırdım. Ülkenize gelmekten ne kadar mutlu olduğumu ve takdirimi paylaşmak için taşıyorum'' dedi.

''Bir filmde Atatürk'ü canlandırmak ister misiniz?'' şeklindeki soruya da Costner, daha önce de bu tür teklifler aldığını belirterek, ''Ama bu kadar özel bir kişiyi oynamak için yabancı biri yerine, Türkiye'deki aktörlerin bu gururu taşıması gerektiğini düşünüyorum'' yanıtını verdi.

Costner, daha önce bir kişiyle ilgili ismi bu kadar gururla yaşatılan hiçbir ülke görmediğini ifade ederek, ''Gerçekten çok özel bir insan olması lazım'' şeklinde konuştu.


"60 saniyelik reklam filmi"

THY'nin yurtiçi ve yurtdışında tanıtımı için Kevin Costner ile 60 saniye olarak planlanan reklam filminde, ''THY'nin sağladığı hizmetler ve bu hizmetlerin yolculara kendilerini star gibi hissettirmelerinden'' yola çıkıldığı kaydedildi.

İstanbul'da 2 gün sürecek çekim çalışmalarının havalimanı ve uçak içinde yapılacağı belirtildi.
Yaklaşık 150 kişilik bir ekiple gerçekleştirilecek çekimlerin yönetmenliğini ise Madonna, Kylie Minogue ve Melani gibi dünyaca ünlü starların video kliplerinin görüntü yönetmeni olan Fredrisk Callingaard yapacak. THY'nin yeni reklam filminin, Türkiye ile birlikte 70 ülkede yayımlanacağı bildirildi.