Cep telefonlarına gelen kampanya mesajlarına dikkat

Çevre ve Tüketeci Haklarını Koruma Derneği (ÇEKODER), son günlerde cep telefonlarına sık sık gelen kampanya mesajları konusunda uyardı. ÇEKODER Genel Başkanı Mustafa Göktaş, vatandaşları uyararak, "Kampanyalar tamamen tüketiciler için tuzak dolu. SMS mesajı ile ikide bir kampanyalara katılmayınız." dedi.

cumhuriyet.com.tr

Çevre ve Tüketeci Haklarını Koruma Derneği (ÇEKODER), Genel Başkanı Mustafa Göktaş, cep operatörleri ve yürürlükteki kampanyalar konusunda bazı uyarılarda bulundu.

Göktaş, özellikle cep operatörlerine gelen kampanya mesajları ile ilgili olarak "Aldanmayın, kanmayın, sonrada yanmayın" sözleriyle uyarıda bulundu.

Göktaş, kampanya ile ilgili mesajların tuzak olduğunu belirterek, "insanlarımız işin sonu nereye varacak, ne olacak diye düşünmeden, önüne getirilen veya kendisine sunulan her kampanyayı bir maharet sanıp balıklama dalıyorlar. Oysa bu kampanyalar tamamen tüketiciler için tuzak dolu. Size gelen bir SMS mesajını cevaplayıp gönderiyorsunuz. O operatörün keyfiyetine kaldığını unutuyorsunuz. İş işten geçtikten sonra eyvah, aman, yaman deseniz de değişen bir şey olmuyor. O yüzden SMS mesajı ile ikide bir kampanyalara katılmayınız" dedi.

Göktaş son günlerde cep telefonlarına gelen kampanya misajları ile ilgili olarak şu uyarılarda bulundu:

"Hiçbir kimse kazanmadan size bir mal vermez. Hizmet vermez. Operatörlerin işi de hizmet satmak. Bu kampanyalar yüzünden senenin ilk altı ayında bizlere 15 bin 8 yüz 58 başvuru oldu. İncelediğinizde hepside 'karlı, ucuz tarife, iki kontöre şu, beş kontöre bu, her yöne şöyle böyle, aylık şu kadar ödeyin istediğiniz gibi görüşün' denerek değişik kampanyaların sonucunda mağdur duruma düşen vatandaşla karşılaşıyorsunuz. Kimse kazanmadan bir hizmeti size sunmaz. Kampanyalara kanıp uzun uzun telefon görüşmeleri yapmayın. Bu uzun telefon konuşmalarınızdan sonra hem cebiniz hem yüreğiniz yanıyor. Gelen faturalar karşısında şok yaşıyorsunuz. Konturlu ise bir bakıyorsunuz konturunuz kalmamış. Dikkatli olun. Gelen her mesaja cevap verip sık sık kampanya değiştirip tarife değiştirmeyin. Mümkün ise az konuşun. Bu işte siz karlı değilsiniz, hizmeti sunan karlı."

Telefon görüşmelerini keyfi değil, acil ihtiyaç için kullanılması gerektiğine dikat çeken Göktaş, "Telefon acil ihtiyaçlar içindir. Acil bir durum olur, açarsınız bir iki dakika ile sınırlayarak konuşmanızı tamamlarsınız. Ama bizde öyle değil. Kullanıcıların çoğu 'aman ne de olsa ucuz tarife, ne de olsa aylık şu kadar para ödeyeceğim' diyerek uzattıkça uzatıyor ve sanki telefonda mektup yazıyor. Anlamsız, manasız saatlerce konuşanlar var. Hem sağlığınıza yazık, hem kesenize yazık. Öyle dedikleri gibide çok ucuzda değil. Faturalı da olsa, faturasız hatta ucuz konuşmuyorsunuz" dedi.
 

Uzun telefon görüşmeleri sağlığı da olumsuz yönde etkiliyor

Uzun telefon konuşmalarının sağlığı da olumsuz yönte etkilediğine işaret eden Göktaş, "Ucuz bile olsa sağlığınız elinizden alınıyor. Dakikalarca o cep telefonunun kulağınızda dayalı kalması kanseri tetikliyor. Beyin hücrelerinize zarar veriyor. Olan yine size oluyor. Yani üç kuruşluk ucuz konuşacağım sanıyorsunuz ki öyle değil, sağlığınız elden gidiyor. Mümkün ise az ve öz konuşun. Telefonlarda konuşmayı uzatmayın" uyarısında bulundu.

Göktaş, "Teknoloji ilerledikçe bizlere bir şeyler oluyor. Sanki yeni çıkan bir telefonu taşımak modernlik, çok önemli, toplumda çok önemli bir yer edindiriyor. Tıpkı zamanında çağrı cihazlarında olduğu gibi" diye konuştu.

Göktaş, çağrı cihazlarından sonra cep telefonlarının geldiğini, bir kez daha cep telefonlarıyla uzun konuşulmaması uyarısında bulunarak, "Cep telefonunda mektup yazılmaz. Saatlerce konuşulmaz. Acil ihtiyaç içindir. Ama ucuz tarife, şöyle böyle denerek siz kandırılıp saatlerce konuşturuluyorsunuz ve sonunda kandırıldığınızı anlayınca da iş işten geçiyor. Olan size oluyor. Lütfen bu tür kampanyaların önünü ardını düşünmeden katılmayalım. Ayrıca yine tekrar ediyorum hem cep sağlığımız hem vücut ve ruh sağlığımız için az öz konuşalım" dedi.