Boğaziçi'nin ilk güzelliği

Cumhuriyet Gazetesi müzik yazarı ve Boğaziçi Üniversitesi (BÜ) öğretim üyesi Evin İlyasoğlu'nun öncülüğü ve düzenleyiciliğinde başlayıp 15 yıldır süren BÜ konserleri 16. yılına nitelikli ve doyurucu bir konserle girdi.

cumhuriyet.com.tr

10 Ekim’de Albert Long Salonu’nda yapılan açılış konserinde, 20’li yaşlarında Paganini, Sibelius ve Çaykovski yarışmalarını kazanan Rus kemancı İlya Kaler, Pablo Casals’ın 1689 Goffriller yapımı viyolonseliyle çalan İsrail kökenli Amerikalı viyolonsel sanatçısı Amit Peled ve İsrailli piyanist Alon Goldstein’dan oluşan Tempest Trio’yu dinledik. Çaldıkları ilk yapıt, bu konseri kaçırmak istemememin başlıca nedeni olan Beethoven’in çok sevdiğim ve zaman zaman dinlediğim piyanolu üçlülerinden biriydi: Bestecinin aslında klarinet, viyolonsel ve piyano için yazdığı ve müziğine egemen olan neşeli hava nedeniyle “Gassenhauser” (sokak şarkıcısı) adı verilen “Op. 11 Si Bemol Majör Piyanolu Üçlü”sü.

İlk bölümde çalınan ikinci yapıtsa, ilk kez dinlediğim, Cenevre doğumlu Yahudi besteci Ernest Bloch’un “Üç Noktürn”üydü. Daha çok romantik tınılı bir yapıttı ve doğrusu Beethoven ile konserin ikinci bölümünde dinlediğimiz Brahms arasında hiç de aykırı durmadı. Anlaşılacağı gibi, ikinci bölümde bir Brahms yapıtı vardı izlencede: Brahms’ın “Op.8 Si Majör Üçlü”sü. Bu yapıtı da başarıyla seslendiren Tempest Trio, salonu hemen hemen tümüyle dolduran müzikseverlerin yoğun alkışlarına bir Dvorjak yapıtıyla teşekkür etti.